• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Interneta mārketinga rīku izmantošana Latvijas mazos un vidējos uzņēmumos

Thumbnail
View/Open
303-32821-Skutans_Martins_ms08310.pdf (1.475Mb)
Author
Škutāns, Mārtiņš
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Buševica, Regīna
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Uzņēmumu konkurētspējas palielināšana ir tieši saistīta ar efektīvu resursu sadali kā arī izmantošanu un 21. gadsimtā efektīva interneta mārketinga rīku resursu izmantošana pozitīvi ietekmē gan apgrozījuma rādītājus, gan komunikāciju ar klientiem. Darbā pētāmā problēma un piedāvātie tās risinājumi ir saistīti ar to, kā Latvijas mazie un vidējie uzņēmumi izmanto šos rīkus. Darbā tika izvirzīti divi mērķi. Pirmais-izpētīt interneta mārketinga rīku izmantošanu Latvijas mazos un vidējos uzņēmumos, analizēt iegūtos datus, identificēt problēmas un piedāvāt tām risinājumus. Otrs mērķis bija pierādīt interneta mārketinga rīku izmantošanas finansiālo izdevīgumu. Dati tika apkopoti, veikti secinājumi, kā arī piedāvāti modeļi problēmas risināšanai, otrs darba mērķis, pierādīt interneta mārketinga rīku izmantošanas ekonomisko izdevīgumu, tika sasniegts daļēji. Atslēgvārdi: mārketinga rīki, analīze, mazie un vidējie uzņēmumi, Latvija.
 
Increase of company’s competitiveness is directly connected with effective allocation of resources and in 21. century effective use of internet marketing tools, positively affects company’s turnover and communication with the clients. Researched problem and the proposed solutions for it, is related with the use of those tools in Latvia’s small and medium companies. Two goals was set for this diploma thesis- to analyze use of internet marketing tools amongst Latvia’s small and medium companies, to analyze gathered data, identify the problems and offer solutions for them. The second goal- to prove financial effectiveness from the use of the internet marketing tools. Data was gathered, conclusions were made, and models for problem solving were recommended. Second goal wasn’t achieved fully. Key words- marketing tools, analysis, small and medium companies, Latvia.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27156
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses [9369]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV