Biznesa plāns dibinot mazumtirdzniecības uzņēmumu
Author
Červinskis-Bušs, Deivids
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Leitāne, Līga
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Mazumtirdzniecības uzņēmuma izveidošanas un realizācijas novērtējums”.
Uzsākot jebkāda veida uzņēmējdarbību, jebkuram uzņēmējam ir jāizveido biznesa plāns, jo ar tā palīdzību ir iespējams izanalizēt, vai uzņēmums būs konkurētspējīgs un noturīgs esošajā tirgū. Ar biznesa plāna palīdzību arī ir lielāka iespēja, ka tam tiks piešķirts finansējums no bankas, un tas dod iespēju iegūt ieguldījumus no investoru puses.
Bakalaura darba mērķis ir izvērtēt uzņēmuma izveides un attīstības iespējas.
Lai sasniegtu bakalaura darba mērķi, tiks risināti šādi uzdevumi:
1.Noskaidrot tirgus situāciju;
2.Veikt analīzes, kas palīdzētu pieņemt lēmumu par uzņēmuma izveidi;
3.Veikt finanšu aprēķinus, kas saistīti ar uzņēmuma izveidi un darbību;
4.Izdarīt secinājumus un sniegt priekšlikumus.
Darbs sastāv no trim nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem. Pirmajā nodaļā tiek aplūkota tirgus izpētes teorija un analizēti mārketinga teorētiskie aspekti, raksturoti finanšu aprēķinu novērtēšanas pamatinstrumenti, definētas kredītpieteikuma prasības un galvojuma jēdziens, kā arī aplūkoti ar uzņēmuma darbību saistītie riski. Otrajā nodaļā tiek detalizēti aprakstīta tirgus analīze, mārketinga stratēģija un komplekss, aplūkotas bankas kredīta iegūšanas iespējas jaunam uzņēmumam, sniegta pamatinformācija par iecerēto uzņēmumu un raksturota riska vadīšana. Trešajā nodaļā tiek atspoguļoti visi nepieciešamie aprēķini, kas saistīti ar uzņēmējdarbību.
Bakalaura darba apjoms ir 71 lapaspuses. Darbā iekļauti 4 attēli un 37 tabulas. Biogrāfiskajā sarakstā ir 14 literatūras avoti.
Atslēgas vārdi: Biznesa plāns, naudas plūsma, kredīts. The subject of the Bachelor’s Paper is „Assessment of establishing and developing a retail business unit”.Starting any kind of business, every businessman should start with developing a business plan because it gives a possibility to analyse competitiveness of the intended business and its chance to survive in the existing market. A business plan is also necessary to obtain financing from a bank and attract potential investors. The objective of the Bachelor’s Paper is to assess one’s possibilities to create and develop a retail business unit.
In order to achieve the objective of the Bachelor’s Paper the following tasks will be completed:
1.Ascertain the market situation;
2.Make analyses which would help to decide on establishing a business;
3.Make calculations related to starting a business;
4.Make conclusions and give suggestions.
The Bachelor’s Paper consists of three chapters, conclusions and suggestions. The first chapter deals with theoretical aspects of market research and marketing, describes the basic tools for assessing financial calculations, defines the requirements for obtaining loans, describes the concept of guarantee and potential threats related to entrepreneurship. The second chapter gives a detailed analyses of the market, describes marketing strategy and marketing mix, examines practical possibilities for a new business to obtain a loan from a bank, gives the basic information on the intended business unit and describes risk management. The third chapter presents all the required calculations related to entrepreneurship.
The Bachelor’s Paper is composed of 71 pages.The Paper involves 4 images and 37 tables. The list of literature consists of 14 sources of literature.
Key words: Business plan,cash flow, loan.