Reklāmas aģentūras produkta mārketings Latvijā
Author
Dubrovska, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Garleja, Rasma
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Šī darba saturs ir veltīts reklāmas ražošanas nozares tendenču izpētei Latvijas Republikā, par pamatu ņemot konkrēta šīs nozares pārstāvja, SIA “ONYX reklāma”, darbības izpēti. Šī nozare aktīva kļuva pagājušā gs. 90-o gadu sākumā. Šajā laikā uzņēmumiem bija nepieciešamība pēc reklāmas, lai veidotu pozitīvu uzņēmuma tēlu, kā arī veiktu mārketinga aktivitātes. Darbā autore no reklāmas ražošanas procesiem, kas ietver audio, video un drukātājos materiālus, pēta drukātos materiālus. Īpaša uzmanība veltīta prezentreklāmai. Šajā laika periodā līdz mūsdienām ir notikusi liela attīstība un pārmaiņas nozarē gan tehnoloģijās, gan produktu klāstā. Lai padarītu savu uzņēmumu konkurētspējīgu tirgū, uzņēmumi ieviesa jaunas tehnoloģijas un produkcijas veidus.
Pētījuma pirmajā nodaļā autore sniedz informāciju par reklāmas aģentūru darbību, gan reklāmas nozari kopumā raksturojošo informāciju. Otrajā nodaļā autore raksturo reklāmas ražošanas īpatnības un tehnoloģijas prezentreklāmā un poligrāfijā, kā arī katru nozari raksturojošās īpatnības un lomu mārketingā. Savukārt trešajā nodaļā tiek pētīts ar kādām problēmām saskaras reklāmas ražošanas aģentūras, kā tās risināt un kādas ir attīstības iespējas.
Pamatojoties uz iepriekšminētajiem apsvērumiem, tika izvirzīts pētījuma mērķis: noskaidrot reklāmas aģentūras produkta mārketinga problēmas un to risināšanas iespējas un asociācijas izveides nosacījumus.
Pētījuma atziņas var tikt izmantotas gan SIA “ONYX reklāma”, gan citu līdzīga profila uzņēmumu konkurētspējas uzlabošanā. Kā arī lielisks materiāls darbiniekiem, kas sākuši strādāt prezentreklāmas un poligrāfijas nozarē. Darba izstrādes gaitā autore izmantoja likumdošanas un citus normatīvos aktus, specializēto literatūru, informāciju no masu medijiem un uzņēmuma nepublicēto informāciju.
Maģistra darbs apjoms ir 87 lapas, 14 attēli un 2 tabulas. Darbam pievienoti arī divi pielikumi. Izmantots 31 literatūras avots. This work describes the trends in advertising industry in the Republic of Latvia, by researching the performance culture of the particular representative of this industry - SIA “ONYX reklāma”. This industry became active at the beginning of 90-s. During this time companies felt the necessity for advertising in order to create a positive image of the company and in order to perform marketing activities. The author in the work researches printing materials among the processes of production that include audio, video and printing materials. Special attention is drawn to promotional items. From 90-s till nowadays the industry has experienced great changes in technologies and products. In order become competitive in the market, the companies introduced new technologies and products.
In the first part of the work the author researches advertising agencies, their work performance and main functions. In the second part the author describes the features of promotional items and polygraphy processes by featuring how well-formed development of the design affects marketing efficiency. And in the third part the author researches the problems faced by the advertising agencies, their possible solutions and developments.
On the basis of the mentioned above the following objective was set: to research advertising agencies’ marketing problems of advertising agency and to propose the possible solutions and the conditions for the establishment of the association.
The theses of this research can be used in order to improve the competitive capacity of SIA “ONYX reklāma” and other companies with a similar profile. And also as a useful material for the workers who have just started to work in the field of promotion and polygraphy. In the course of the research the author has used legal and other normative acts, specialized literature, information from mass media and company’s unpublished data.
Master paper consists of 87 pages, 14 pictures, 2 tables, two attachment and used 31 source of bibliography.