Pilsētvides pieejamība riteņbraucējiem: Salaspils piemērs
View/ Open
Author
Ķivule, Astra
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Āboliņa, Kristīne
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Velotransports kā ikdienas pārvietošanās veids ir populārs gan Rietumeiropā, gan Skandināvijas valstīs. Pēdējos gados velobraucēju īpatsvars turpina pieaugt arī Latvijā, līdz ar to aktualizējot vides pieejamības jautājumus sabiedrības grupām ar dažādiem pārvietošanās veidiem. Šiem jautājumiem būtu nepieciešams pievērst lielāku uzmanību, jo sakārtota veloinfrastruktūra uzlabotu ilgtspējīga transporta izmantošanas iespējas un dotu būtisku ieguldījumu gaisa kvalitātes uzlabošanā, rūpējoties par pilsētvidi un tās iedzīvotājiem kopumā.Darba izpētes objekts ir Salaspils - strauji augoša Rīgas piepilsēta. Bakalaura darba mērķis ir novērtēt Salaspils pilsētas fizisko pieejamību riteņbraucējiem un analizēt Salaspils novada politiku attiecībā pret velotransporta attīstības iespējām pilsētā. Pētījuma rezultāti rāda, ka Salaspils transporta infrastruktūra attiecībā uz velosipēdistiem un gājējiem atrodas kritiskā stāvoklī, sevišķi mikrorajonu iekšienē. Tomēr ar salīdzinoši nelielu līdzekļu ieguldījumu ir iespējams ieviest pielāgojumus, ievērojami atvieglojot pārvietošanos pilsētas iekšienē, kas pašlaik ir problemātiska nošķirto mikrorajonu un pakalpojumu struktūras dēļ.
Atslēgas vārdi: velotransports, vides pieejamība, universālais dizains, Salaspils, mobilitāte Cycling is a widespread mean of daily commuting in the Western Europe and Scandinavian countries. The number of cyclists has been growing in Latvia, too, and this development brings to the agenda issues related to the accessibility of environment for different means of transportation. These issues should receive more attention, because appropriate cycling infrastructure would help to improve the quality of air in cities and therefore improve living conditions for their inhabitants.
This paper's case study is Salaspils city, a rapidly growing suburb of Riga. The aim of this paper is to evaluate the physical accessibility of the Salaspils city for cyclists, and to analyze the policy of the Salaspils municipality towards development of cycling in the city. Results of the research show that bicycle and pedestrian infrastructure in the city is in a critical condition. However, it is possible to implement appropriate adaptations with minor investments. It would alleviate the existing problems concerning daily movement within the city, which are so crucial due to segregated districts and placement of services.
Key words: cycling, accessibility, universal design, Salaspils, mobility