Militārās angļu valodas vārdu krājuma mācīšana ar uz uzdevumiem balstītu metodi
Author
Garbunova, Irēna
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Karapetjana, Indra
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs pēta uz uzdevumiem balstītas metodes principus un to, kā šos principus var pielietot, lai mācītu angļu valodu speciāliem mērķiem. Autore izvirzīja hipotēzi, ka karavīri uzlabos militārā angļu valodas vārdu krājuma zināšanas, veicot uzdevumus, kas tuvināti dzīvē sastopamajām situācijām. Lai pārbaudītu hipotēzi, tika veikts gadījuma pētījums, kas sastāvēja no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā autore apskatīja angļu valodas speciāliem mērķiem jēdzienu, tā definīcijas un metodiku, kā arī uz uzdevumiem balstītas metodes raksturīgākās iezīmes, uzdevuma definīcijas un klasifikāciju. Darba praktiskajā daļā atspoguļots gadījuma pētījums, kas tika veikts Nacionālo Bruņoto Spēku Valodu skolā. Pētījuma rezultāti liecina, ka atsevišķi uz uzdevumiem balstītas metodes principi ir efektīvi militārās angļu valodas mācīšanā. The present MA paper investigates the principles of Task-based Language Teaching and how these principles can be applied in an English for Specific Purpose classroom. The purpose of this research was to prove that military English learners are more likely to improve their target vocabulary proficiency if military vocabulary is taught through the tasks designed to resemble real-life activities. The research method used was the case study, which comprised theoretical and empirical research. Theoretical research explored the concept of ESP, its definitions and methodologies, as well as the criterial features and methodologies of TBLT, task definitions and task taxonomy. The empirical part analysed the case study carried out in National Armed Forces Language School. The results proved the efficiency of teaching military vocabulary using certain TBLT principles.