Rakstīšanas prasmju attīstīšana vidusskolā
Author
Bondare, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Sokolova, Irina
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Beidzot vidusskolu, skolēni kārto angļu valodas eksāmenu un rakstīšana ir viena daļa no tā. Ir svarīgi, lai skolēni mācās un tiek mācīti kā pareizi jāraksta. Pētījuma mērķis ir noskaidrot skolēnu problēmas, ar kurām viņi saskarās rakstot esejas un noteikt veidus kā novērst tās. Pētījuma hipotēze ir sekojoša: skolēni bieži piedzīvo grūtības ar ideju loģisku attīstību, esejas uzbūvi, kā arī ar gramatiku. Pētījuma metodes ir pieejamās teorijas analīze par rakstīšanas prasmju mācīšanu un mācīšanos un situācijas izpēte. Aptauju un eseju analīze paradīja, ka skolēniem nepatīk rakstīt esejas, viņiem ir grūti izvirzīt argumentus; daudziem skolēniem bija problēmas ar esejas struktūru, gramatiku un ortogrāfiju.
Atslēgvārdi - rakstīšana, rakstīšanas mācīšana, rakstīšanas mācīšanās, eseju rakstīšana, novērtēšana. At the end of secondary school students pass the English language examination and writing is one part of it. It is important to learn and teach pupils how to write correctly. The goal of the research is to examine the problems pupils have to deal with writing essays and determining the ways of eliminating them. The hypothesis of the paper is as follows: Pupils most often experience difficulties with logical development of ideas, essay structure as well as grammar. The methods of the research are the analysis of the available theory on writing skills teaching and learning and case study. The analysis of the questionnaires and essays showed that the pupils do not enjoy writing essays, have difficulties in bringing forward arguments; the majority of pupils have problems with essay structure, grammar and orthography.
Key words - writing, teaching writing, learning writing, essay writing, evaluation.