Show simple item record

dc.contributor.advisorBrēde, Maijaen_US
dc.contributor.authorDzintare, Martaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:58:27Z
dc.date.available2015-03-24T08:58:27Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other24245en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27679
dc.description.abstractŠī darba centrā ir politiskā diskursa metaforas. Darba mērķis ir izpētīt metaforu lietojumu rakstos par politiku dažādās Lielbritānijas avīzēs – The Daily Telegraph, The Guardian, The Sun, The Daily Mirror. Lai pierādītu darba hipotēzi (metaforas avīžrakstos par politiku tiek lietotas, lai pievērstu lasītāju uzmanību un lai atspoguļotu konkrētus politiskus procesus Lielbritānijā), tika izmantotas gan teorētiskās, gan empīriskās izpētes metodes. Tika analizēti teorētiskie materiāli par metaforām un politisko diskursu, kā arī tika izpētīts metaforu lietojums avīžrakstos par politiku. Izvēlētajos rakstos tika reģistrētas 144 metaforas. Lielākā daļa metaforu ir konvencionālās metaforas (69%), oriģinālās metaforas tiek lietotas retāk (31%). Visbiežāk lietotās metaforu izcelsmes jomas ir karš, dzīvnieki un sports. Tika konstatēts, ka metaforu lietojuma mērķis ir lasītāju uzmanības pievēršana rakstu saturam (galvenokārt ar virsrakstu formu), kā arī politisko procesu efektīva skaidrošana.en_US
dc.description.abstractThis paper focuses on metaphors of political discourse. The goal of the research is to investigate the use of metaphors in articles on politics in the British newspapers The Daily Telegraph, The Guardian, The Sun, The Daily Mirror. In order to prove the hypothesis (metaphors in political articles are used with the aim to attract the readers` attention and to highlight certain political processes in the UK) both theoretical and empirical research methods were used. The material of metaphors and political discourse underwent analysis with the aim of characterizing metaphors in the selected articles. Altogether 144 metaphors were encountered. The majority of them are conventional metaphors – 69 %, original metaphors are applied less frequently – 31%. The most widespread source domains of metaphors are war, animals, and sport. It was concluded that metaphors are applied in order to draw the readers` attention to the content of the articles and to explain political processes effectively.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.titleAngļu politiskā diskursa metaforas drukātajos medijosen_US
dc.title.alternativeMetaphors in English Discourse in Printed Mediaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record