NLP metožu lietošana mācot vārdus svešvalodā sākumskolniekiem
Author
Gavrilova, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Apse, Linda
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījumā ir apskatīta NLP metožu lietošana, mācot svešvalodu bērniem sākumskolas vecumā.
Darbā ir izpētītas dažādas svešvalodas pasniegšanas pieejas un izdarīti secinājumi par to, vai NLP metodes ir labākas par citām, atzīstot un pamatojot, ka pārējās metodes arī ir ieteicams izmantot.
Pētījums satur sekojošo jautājumu analīzi: kas ir vārdi un vārdu krājuma būtība, pedagoģiskās un psiholoģiskās īpatnības strādājot ar 6-7 gadus veciem bērniem, NLP būtību un tās piemērošanu angļu valodas mācīšanā. Darbs ietver detalizētu izklāstu par vārdu mācīšanu un mācīšanas stratēģijām.
Pirmās sešas nodaļas piedāvā kritisku literatūras pārskatu par pētījumā ietvertajām tēmām - lingvistiku, pedagoģiju, metodoloģiju un psiholoģiju. Septītā nodaļa izklāsta eksperimenta norisi, datu un rezultātus, salīdzinot NLP metodes un komunikatīvo pieeju mācot vārdus svešvalodā. Pielikumos ietverti detalizēti stundu plāni.
Atslēgvārdi: NLP, komunikatīvā pieeja, valodas mācīšanās un apgūšana, leksikons, lemmas. The research addresses the issue of teaching vocabulary to beginner young learners using NLP methods.
The paper investigates different foreign language teaching approaches and draws the conclusions about the supremacy of NLP methods admitting that other methods are also valid.
The study contains an analysis and discussion of the following questions: the notion of vocabulary and words, peculiarities of working with children of the age of 6-7, NLP concepts and their implications to teaching English. It also reviews the currently existing approaches to teaching vocabulary and spotlights some ideas for teaching lexis.
The chapters 1-6 present a review and discussion of the literature concerning the research area, i.e. linguistics, pedagogy, methodology and psychology. Chapter 7 presents a description of the quasi experiment carried out by the author comparing NLP methods and natural/communicative approach in teaching lexis. The Appendices include detailed lesson plans.
Key words: NLP, communicative approach, learning and acquisition, lexicon, lemmas