Vārdnīcu izmantošana un lietotāju prasmes
Автор
Hasanova, Nargisa
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karpinska, Laura
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbā tiek pētīti tādi svarīgi ar leksikogrāfiju saistīti jautājumi, kā vārdnīcu lietošana, vārdnīcu lietotāju prasmes un lietotāju vajadzības. Darba procesā tika izanalizētas trīs populāras elektroniskas vārdnīcas un tika noskaidrots, cik veiksmīgi studenti lieto šīs vārdnīcas.
Pētījuma mērķis bija noteikt problēmas, ar kurām augstākā līmeņa angļu valodas studenti saskaras, izmantojot elektroniskas vienvalodu vārdnīcas, ka arī noskaidrot iespējamos kļūdu cēloņus vārdnīcu izmantošanas procesā.
Pētījuma rezultāti parāda, ka augstākā līmeņa angļu valodas studenti pieļauj kļūdas vārdnīcu izmantošanā, jo viņiem bieži trūkst vārdnīcu lietotāju prasmes.
Turpmākie pētījumi ir jāveic, lai konkrētāk izpētītu lietotāju prasmes vārdnīcu izmantošanā, kā arī izpētītu vārdnīcu prasmju apguves efektivitāti mācību procesā.
Atslēgas vārdi: vārdnīcu izmantošana, vārdnīcas izmantošanas prasmes, elektroniskās vienvalodu vārdnīcas, vārdnīcu izmantošanas kļūdas. The paper investigates such important lexicography-related matters as dictionary use, users’ skills and their needs. Also it presents the analysis of three widely known electronic monolingual dictionaries and reveals how effectively the advanced English students consult these dictionaries. The purpose of this study was to observe the problems students face when using the dictionaries and find out the possible reasons for dictionary-use errors. The results reveal that often advanced level English learners make mistakes when using dictionaries due to insufficient dictionary using skills.
Further research on dictionary users’ skills and dictionary use training in language learning process should be carried out.
Key Words: dictionary use, dictionary users’ skills, electronic monolingual dictionaries, dictionary-use errors.