• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kļūdu labošana un valodas apguve privātnodarbībās un mācību grupā

Thumbnail
View/Open
306-39106-Darja_Gurevica_dg05007.pdf.pdf (825.5Kb)
Author
Gureviča, Darja
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba tēma – “Kļūdu labošana un valodas apguve privātnodarbībās un mācību grupā”. Pētījuma mērķis ir pētīt angļu darbības vārdu runas kļūdu labošanas atšķirības privātnodarbībās un mācību grupā, kā arī analizēt situācijas, kur kļūdu labošana palīdz valodas apguvē. Pētījuma izmantotās metodes ir kļūdu analīze, audio-ieraksts, transkripcija un saziņas analīze nodarbībā. Pētījuma rezultāti parādīja, ka privātnodarbībās pasniedzēja izmantoja efektīvākas kļūdu labošanas stratēģijas nekā mācību grupā, arī situācijas, kurās kļūdu labošana palīdzēja valodas apguvē, bija biežākas privātnodarbībās nekā mācību grupā. Pētījuma secinājumi ir šādi: angļu valodas kā svešvalodas mācīšana privātnodarbībās pieļauj tādu kļūdu labošanas stratēģiju un saziņas situāciju izvēli, kas palīdz valodas apguvē vairāk nekā mācīšana grupā. Atslēgvārdi: kļūdu labošana, kļūdu labošanas stratēģijas, valodas apguve, privātnodarbības, mācību grupa.
 
The theme of the Master thesis is “Error Correction and Language Acquisition in Private Tutoring and Learner Group”. The goal of the research is to investigate the differences in corrective feedback on English verb form errors in speech in private tutoring and learner group, as well as to analyse the situations in which error correction assists language acquisition. The methods used in the paper are error analysis, audio-recording, transcription and classroom interaction analysis. The results of the study showed that in private tutoring the teacher used the corrective strategies effective for language acquisition more than in the group, and the situations in which error correction assisted language acquisition were more frequent in private tutoring than in the group. The conclusion is as follows: private tutoring of English as a foreign language fosters the use of such corrective strategies and interactional situations which assist language acquisition more than teaching in a group.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27765
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV