• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mācību materiālu izveide angļu valodas studentiem ar mākslas un dizaina novirzienu

Thumbnail
View/Open
306-44365-Dravante_Monta_md07002.pdf (3.823Mb)
Author
Dravante, Monta
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Ozoliņa, Solveiga
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Angļu valodas un profesionālās terminoloģijas zināšanas ir īpaši svarīgas māksliniekiem un dizaineriem, kuriem ir nepieciešams sadarboties ar starptautiskiem partneriem. Šī pētījuma mērķis ir situāciju analīzes metodē izveidot mācību materiālus, kas uzlabotu studentu zināšanas mākslas terminoloģijā un tās pielietošanā. Pētījuma datu iegūšanas instrumenti – anketas, novērošanas, intervijas, rezultātu un uzdevumu analīze atklāja, ka studenti ir apguvuši profesionālo terminoloģiju un ir spējīgi to pielietot dažādos mutiskos un rakstiskos uzdevumos. Tiek secināts, ka individuāli pielāgoti mācību materiāli no īpaši atlasītiem, autentiskiem avotiem attīsta studentu mākslas terminoloģijas izpratni un pielietošanas spējas. Atslēgvārdi: māksla un dizains, leksika, mācību materiālu izveide, profesionālā terminoloģija
 
The English language and the knowledge of professional terminology are of paramount importance for artists and designers who are required to communicate with international partners. The goal of the present study is to design learning materials that will enhance students’ to learn and use art terminology in English by means of a case study research. The data collection tools, namely questionnaires, classroom observation, interviews and the analysis of the results of the tasks revealed that the students have acquired the professional terminology and are able to apply it in speaking and writing tasks. It is concluded that tailor-made learning materials from authentic sources benefit the students’ comprehension and use of art terminology. Key words: art and design, vocabulary, learning materials development, professional terminology
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27823
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6057]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV