Finanšu ministra Ata Slaktera tēla rāmējums Latvijas nacionālajos, lokālajos un Baltijas reģiona laikrakstos (2008. gada oktobrī ─ decembrī)
Author
Zablovska, Zanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Proskurova- Timofejeva, Olga
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Finanšu ministra Ata Slaktera tēla rāmējums Latvijas nacionālajos, lokālajos un Baltijas reģiona laikrakstos (2008.gada oktobrī- decembrī) mērķis ir noskaidrot, kā Latvijas nacionālais laikraksts „Diena”, lokālais laikraksts „Bauskas Dzīve” un Baltijas reģiona laikraksts „The Baltic Times” attēlo tā laika finanšu ministru Ati Slakteri- kā tiek veidots viņa tēls dažāda mēroga izdevumos.
Darbs sastāv no trīs daļām- teorētiskās daļas, metodoloģijas apraksta un empīriskās daļas. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīti mediju veidi, tēla definīcija, politiķu tēls un tā mijiedarbība ar medijiem, kā arī rāmējums.
Darba empīriskajā daļā analizētas publikācijas, kurās pieminēts Atis Slakteris no 2008.gada oktobra līdz decembrim laikrakstos „Diena”, „Bauskas Dzīve” un „The Baltic Times”. Publikācijas saskaitītas ar kontentanalīzi, izmantojot dažādas kategorijas, tādējādi nosakot, cik bieži Atis Slakteris parādās mediju ziņās. Lai noteiktu, kāds ir Slaktera tēls un tā rāmējums, izmantota kvalitatīvā kontentanalīze. Papildus informācija par Slaktera tēla veidošanu iegūta no intervijas ar Finanšu ministrijas Komunikācijas daļas direktori, tāpat izmantots ziņu aģentūras „LETA” publicitātes reitings un „Latvijas faktu” veiktā socioloģiskā aptauja par valdības locekļu darbības vērtējumu 2008.gada rudenī.
Darba noslēgumā tiek secināts, ka izvēlētie laikraksti Ati Slakteri attēlo dažādi un Slaktera tēls nacionālajos, lokālajos un Baltijas reģiona laikrakstos ir atšķirīgs.
Atslēgas vārdi: laikraksti, tēls, rāmējums, politiķi, kvalitatīvā kontentanalīze, Atis Slakteris. The topic of the bachelor paper is “The Frame of Latvian Finance Minister's Atis Slakteris image in Latvian National, Local and Baltic Newspapers (2008. oct.- dec)”.
Main purpose of the study is to clarify how the Latvia national newspaper „Diena”, the local newspaper „Bauskas Dzīve” and the Baltic region newspaper „The Baltic Times” frame image of Atis Slakteris for different audiences. The period of study is from October 1, 2008 till December 31, 2008.
The work consists of three parts - the theoretical part, description of methodology and the empirical part. The theoretical part of this work deals with media, image, political image and it’s interaction with media and framing. The second part has description of methodology- content analysis, qualitative content analysis and interview.
The third paragraph covers qualitative content analysis of publications about Atis Slakteris in three newspapers, interview with director of Communication department of Ministry of Finance and conclusions from news agency “LETA” rating of politicians’ publicity and sociological research of „Latvijas fakti” about government’s members’ estimations in autumn of 2008.
In the end of the term paper a conclusion is drawn that selected newspapers portray Ati Slakteri various and that image of Slakteris in national, in local and in the Baltic region newspapers is different.
The key words: newspapers, image, framing, politicians, qualitative content analysis, Atis Slakteris.