Pusaudža tēla konstruēšana Spānijas un Latvijas interneta medijos (elpais.com un diena.lv 2008. gada septembrī - decembrī)
Author
Rjazanceva, Ženija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Proskurova- Timofejeva, Olga
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Komunikāciju zinātnes bakalaura studiju programmas studentes Ženijas Rjazancevas bakalaura darba „Pusaudža tēla konstruēšana Spānijas un Latvijas interneta medijos (‘elpais.com’ un ‘diena.lv’ 2008. gada septembrī-decembrī)” mērķis ir noskaidrot kāds ir Latvijas laikraksta „Diena” interneta versijas ‘diena.lv’ un Spānijas laikraksta „El Pais” interneta versijas ‘elpais.com’ konstruētais pusaudža tēls, kā tas ir konstruēts un kādas ir šo tēlu kopīgās un atšķirīgās iezīmes.
Darba teorētiskajā daļā skaidrota sociālā konstrukcionisma teorija, rāmējuma teorija, Mertena teorētiskā pieeja tēla jēdzienā, u.c.
Lai pilnīgāk iedziļinātos bakalaura tēmā, apskatīts arī Argentīnas preses monitoringa pētījums par šo pašu tēmu.
Bakalaura darbā izmantotās pētnieciskās metodes ir kvalitatīvā kontentanalīze un rāmējuma analīze.
Pamatojoties uz pētījumā iegūtajiem datiem, secinājumu daļā izdarīti galvenie secinājumi par pusaudža tēla konstruēšanu Latvijas medijā un Spānijas medijā, to kopīgais un atšķirīgais.
Atslēgas vārdi: pusaudzis, tēls, Latvija, Spānija Communication science bachelor program student’s Ženija Rjazanceva bachelor paper’s „ Image Construction of an Adolescent in Spanish and Latvian Internet Media (elpais.com and diena.lv in September-December 2008)” aim is to ascertain the image construction of an adolescent and it’s differences and similarities in the Latvian newspaper „Diena” internet version diena.lv and the Spanish newspaper „El Pais” internet version elpais.com.
In the theoretical part of the paper the author expounds the theory of social constructionism, framing theory, Merten`s image theory, etc.
The material on Argentina’s press monitoring research is being examined as well, in order to comprehend completely the paper’s theme.
The methods of research used in the bachelor paper are qualitative content analysis and framing analysis.
On the basis of researched data, as the result, in the part of conclusions the main task will be done about the image construction of an adolescent in Latvian media and Spanish media, it’s differences and similarities.
Key words: adolescent, image, Latvia, Spain