Show simple item record

dc.contributor.advisorLasmane, Skaidrīteen_US
dc.contributor.authorVorslova, Renātaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:59:20Z
dc.date.available2015-03-24T08:59:20Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other15308en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27967
dc.description.abstractBakalaura darbs „”Culture jamming” kustība un tās izpausmes Latvijā” ir veltīts „culture jamming” kustībai, kas cīnās pret reklāmā, medijos, kultūrā un politikā paustajām patērnieciskajām vērtībām, ka arī pēta kustības izpausmes Latvijā. Par pētījuma stimulu tiek uzskatīts informācijas trūkums par „culture jamming” kustības darbību Latvijā, tāpēc darba mērķis ir izpētīt, vai Latvijā tāda kustība pastāv, ka arī analizēt tās izpausmes. Sākotnēji darbā tiek apskatītas teorētiskās atziņas par sociālajām kustībām, patērniecību un patērētāju kultūru, ka arī par dažādiem anti- patērniecības kustību veidiem. Tālāk tiek apkopotas atziņas par „culture jamming” kustības pirmsākumiem, tās attīstības gaitu, spilgtākajiem pārstāvjiem visā pasaulē un dažādām taktikām, ko „culture jamming” aktīvisti pielieto savā darbībā. Savukārt empīriskā daļa tiek apskatītas un analizētas Latvijā sastopamas „culture jamming” izpausmes. Kā pētnieciskās metodes darbā tiek izmantotas kvalitatīvās un kvantitatīvās metodes: aptauja, kas ļauj noskaidrot respondentu attieksmi pret patērniecību, zīmoliem un iepirkšanās nozīmi, ka arī dziļās intervijas ar reklāmas nozares speciālistiem, kas palīdz izprast Latvijas patērētāja raksturojumus un īpatnības. Darbs sastāv no 5 nodaļām, no kurām pirmās 3 ir teorētiskās, tās veltītas sociālajām kustībām, patērniecībai, anti-patērniecības kustībām un „culture jamming” kustībai. Tālāk seko nodaļa, kas izskaidro metodoloģijas izvēles pamatojumu. Nobeigumā autors apraksta Latvijā notikušas „culture jamming” akcijas, ka arī apkopo un analizē aptaujas un interviju laikā iegūto informāciju. Darbs ļauj izprast „culture jamming” kustību, iepazīties ar tās izpausmju piemēru apkopojumu no Latvijas un, balstoties uz piemēru analīzi, ļauj izdarīt secinājumus par „culture jamming” īpatnībām Latvijā. Atslēgas vārdi: „culture jamming”, patērētāju kultūra, sociālās kustības, anti-patērniecībaen_US
dc.description.abstractThe bachelor thesis „Culture jamming and its expressions in Latvia” is devoted to the culture jamming movement in Latvia. Culture jamming is defined as attempts to fight against consumer values in the corporate advertising, mass media, culture and politics. The lack of information about the culture jamming in Latvia’s mass media and internet space is a motive of this research. That is why the main aim of the bachelor thesis is to find, observe and analyze the expressions of culture jamming movement in Latvia. Initially the bachelor thesis introduce theory about social movements, consumerism and consumer culture, also about different types of anti-consumerism movements. There is information about culture jamming and its historical roots, also some examples of different tactics used by culture jamming activists all around the world. Empirical part is devoted to study and analysis of expressions of the culture jamming in Latvia. Research methods used in the bachelor thesis consist of combination of qualitative and quantitative methods. There is a survey, which purpose is to clear up respondents’ opinion about consumerism, their specific shopping and brand preferences. However, the goal of the depth interviews with some advertising experts is to understand specific characteristics of Latvian consumers and advertising culture. The thesis is composed of 5 chapters. First three chapters are theoretical; in the fourth chapter argumentation of certain research methods can be found. In the fifth chapter author observes and analyzes culture jamming’s expressions, which took place in Latvia and introduces the survey data and findings from the interviews, which helps to make unbiased and truthful conclusions. Thesis helps to understand culture jamming movement and summarize all the culture jamming’s expressions in Latvia, explain their meaning and potential for development in the future. Key words: culture jamming, social movements, consumer culture, anti-consumerismen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.title"Culture jamming" kustība un tās izpausmes Latvijāen_US
dc.title.alternativeCulture jamming movement and its expressions in Latviaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record