Latvijas Kristīgais radio Latvijas mediju sistēmā: attīstības iespējas un riski
Autor
Slavinska-Kostigova, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tjarve, Rolands
Datum
2011Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Slavinska-Kostigova, V. (2011). Latvijas Kristīgais radio Latvijas mediju sistēmā: attīstības iespējas un riski. Bakalaura darbs. Rīga: LU Sociālo zinātņu fakultāte, 139 lpp.
Latvijas Kristīgais radio ir starpkonfesionāls radio, kurš Latvijas mediju vidē ienāca 1993. gadā un visus darbības gadus pastāv, pateicoties klausītāju ziedojumiem. Tādēļ šī bakalaura darba mērķis ir izpētīt LKR kā atšķirīga un savā ziņā unikāla, bet tostarp tradicionāla medija vietu un nākotnes attīstības iespējas Latvijas mediju sistēmā.
Bakalaura darba teorētiskajā daļā darba autore analizējusi un apkopojusi teorētisko literatūru par mediju sistēmām Eiropā un Latvijā, reliģisko mediju komunikācijas sistēmu, radio mediju un kristīgo radio specifiku, kā arī mediju lietojuma un apmierinājuma teoriju.
Bakalaura darba autore izvirzījusi divas hipotēzes – „Ja Latvijas Kristīgais radio uzsvērs vērtības, nevis piederību konfesijām, nākotnes attīstības iespējas ir lielākas” un „Auditorijas un LKR mijiedarbība ir nepilnīga, jo nepastāv regulāras saziņas prakse ar klausītājiem, netiek praktizēti auditorijas pētījumi.”
Pētījuma objekts ir Latvijas Kristīgais radio. Darbā tiek izmantota kvalitatīvā (daļēji strukturētās intervijas) un kvantitatīvā (auditorijas aptaujas anketa, klausītāju reģistrēto atsauksmju satura analīze, raidījuma satura analīze) pētniecības metode.
Darbs sastāv no 6 daļām. Slavinska-Kostigova V. (2011). Latvian Christian radio in the media system of Latvia: oppurtunities of development and risks. Bachelor paper, Riga: LU Faculty of Social Science, 139 pages.
Latvian Christian radio is an interdenominational radio, which entered the media environment of Latvia in year 1993 and it has existed ever since thanks to listeners’ donations. Therefore the aim of this bachelor paper is to research Latvian Christian radio as a different and unique, but at the same time traditional media, as well as its possibilities of development in the Latvia’s media system.
In the theoretical part the author of this work has summarized and analyzed the theoretical literature about media systems in Europe and Latvia, religious media communication system, radio media and specifics of Christian radios, as well as the theory of media use and satisfaction.
The author of bachelor paper drew two hypotheses – “If Latvian Christian radio will stress on values and not on its membership to specific denominations, the future development possibilities are higher” and “The interaction between auditorium and the radio is incomplete as there is no regular communication with listeners, also the research of auditorium is not being practiced”.
The object of research is Latvian Christian radio. In the process of this work a qualitative (partly structured interviews) and quantitative (surveys for auditorium, analysis of contents of listeners registered responses, analysis of broadcast content) research method was used.
The paper consists of 6 parts.