Fiziskas vardarbības pret bērnu invalīdu ģimenē identificēšana sociālajā darbā
Автор
Iļjanova, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rasnača, Līga
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba temats ir „Fiziskas vardarbības pret bērnu invalīdu ģimenē identificēšana sociālajā darbā”. Darbs ir strukturēts divās daļās–teorētiskajā un empīriskajā daļā. Teorētiskajā nodaļā tiek aprakstīta fiziskā vardarbība pret bērnu, fiziskas vardarbības pret bērnu invalīdu ģimenē cēloņi un sekas, kā arī fiziskas vardarbības pret bērnu invalīdu ģimenē identificēšanas procesā pielietotas metodes. Empīriskajā nodaļā ir empīriskā pētījuma metodoloģija un veikto interviju analīze. Darba nobeigumā ir secinājumi, kas atspoguļo paveikto darbu, novērtē un vispārina pētīto procesu.
Diplomdarba mērķis ir pētīt fiziskas vardarbības ģimenē pret bērnu ar invaliditāti identificēšanu sociālajā darbā.
Diplomdarba ietvaros darba autore pēta fiziskas vardarbības pret bērnu invalīdu ģimenē cēloņus, faktorus, kas paaugstina risku bērnam ar invaliditāti būt fiziski iespaidotam no savu vecāku puses, identificēšanas procesu un metodes, kuras sociālie darbinieki pielieto identificējot fizisko vardarbību pret bērnu ar invaliditāti. Darba empīriskajā daļā darba autore veic daļēji strukturētas intervijas ar atvērtiem jautājumiem, intervējot sešus sociālos darbiniekus. Diploma topic is “The identification of physical violence against children with disabilities in social work”. The work is structured in two parts - theoretical and empirical. Theoretical chapter describes the physical child abuse, physical violence against children with disabilities in family and its causes and consequences, and also methods which are used in identification of physical violence against children with disabilities in family. Empirical consists of an empirical research methodology and interview analysis. The summary consists of conclusions, which reflect the work and assess and generalize the studied process.
Diploma thesis is to study the identification of physical violence against children with disabilities in social work.
The author of diploma explores the physical violence against children with disabilities in the family causes, factors that increase the risk of a child with disabilities to be physically abused by their parents, and the process of identification and the methods that social workers use in the identification of physical violence against children with disabilities. In the empirical part of the work author carried out semi-structured interviews with open questions, by interviewing six social workers.