Rotaļu un spēļu izmantošana lasīšanas veicināšanas pasākumos bibliotēkā pirmsskolas vecuma bērniem
Author
Vīlipa, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bērni rotaļu un spēli uztver vienkārši kā interesantu veidu, kā apgūt jaunas lietas un atkārtot jau zināmās.
Pētījuma mērķis ir noskaidrot, vai rotaļas un spēles ir visatbilstošākais veids, kā pirmsskolas vecuma bērnos raisīt interesi par bibliotēku un lasīšanas paradumiem bibliotēkā. Lai tas tiktu noskaidrots, tika izpētīta pieejamā informācija par šo tēmu, padziļināti pētītas teorijas - Sociāli kognitīvā teorija un Biheiviorisms, tika atrasti līdzīgi pētījumi un tie izanalizēti. Praktiskajā daļā tika izspēlēta lomu spēle ar bērniem un pēc tam, bibliotēkas nodarbībās viņi tika novēroti. Pēc katras nodarbības tika lūgts bērniem uzzīmēt zīmējumus.
Rezultātā ar bērnu zīmējumu palīdzību, novērošanas rezultātiem un vecāku aizpildītajām anketām, tika pierādīta hipotēze un izdarīti secinājumi. Children perceive play and the game simply as an interesting way to learn new things and repeat already known.
The aim of the research is to ascertain whether the plays and games is the perfect way to launch a pre-school age children an interest in libraries and reading habits in library. In order to found it out, the available information on this topic was researched, theories in depth were explored - Social cognitive theory and Behaviourism, the similar studies have been found and they were analysed. In the practical part the role-playing game was played with the children, and then in the library sessions they were observed. After each lesson children were asked to draw drawings.
In a result with the help of the children’s’ drawings, observation and the parents' questionnaire responses were proved hypothesis and made conclusions.