Politisko partiju prezentācija Latvijas krievvalodīgajā presē mēnesi pirms LR 9.Saeimas vēlēšanām (2006.gada 7.septembris ─ 7.oktobris)
Author
Zvīgule, Anda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Seņkāne, Silva
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā “Politisko partiju prezentācija Latvijas krievvalodīgajā presē mēnesi pirms LR 9.Saeimas vēlēšanām (2006.gada 7.septembris – 7.oktorbis)” tiek salīdzinātas trīs krievvalodīgo laikrakstu dienas kārtības, izpētītas atšķirības starp laikrakstiem dažādu t.s. “latviešu” un dažādu “krievu partiju” prezentācijā. Balstoties uz mediju dienas kārtības noteikšanas teorijas diviem līmeņiem – objektu un atribūtu dienas kārtības noteikšanu, ar kvantitatīvās kontentanalīzes un kvalitatīvās satura analīzes lietojumu, tiek identificētas būtiskas atšķirības laikrakstu dienas kārtībās, tajās izvirzīto partiju, to prezentācijas aspektā.
Katrs laikraksts būtiski atšķirīgi prezentējis tādas partijas kā PCTVL, SC, JL, LPP/LC u.c. Laikrakstu saturā saskatāmas gan nozīmīgas līdzības, gan, tikpat būtiskas, atšķirības.
Darba struktūra: ievadā definēta pētniecības problēma, turpinājumā izklāstītas politiskās komunikācijas un mediju dienas kārtības noteikšanas teorijas, veikts pētījums un apkopoti rezultāti.
Atslēgvārdi: mediju dienas kārtības noteikšana; atribūti; krievvalodīgā prese. In bachelor’s Paper “The Presentation of Political Parties in Latvian Russian- Language Press One Month Before the Parliament Election (September 7 – October 7, 2006)” three Russian newspapers’ agendas are compared in order to find essential differences in presentation of different so-called “Russian” and “Latvian” political parties. Research is based on media agenda -setting theory’s two levels: object agenda -setting and attribute agenda -setting. Using quantitative and qualitative content analysis it was found that there are essential differences between newspapers’ agendas and between modes of presentation of different political parties.
Each Russian – language newspaper differently presented in its agenda such political parties as “PCTVL”, “Saskaņas centrs”, “Jaunais Laiks”, “LPP/LC” a.o. Between these newspaper’s agendas there are both – essential similarities and important differences in modes of presentation of political parties.
Firstly research problem is defined then political communication and agenda – setting theories are given, finally research is done and results are gathered.
Keywords: media agenda – setting theory; attributes; Russia- Language press.