Bibliotekāru loma bibliotēkas un bibliotekāra tēla veidošanā Tīmekļa 2.0 resursos
Author
Moskina, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Tīmeklis 2.0 sniedz lielākas iespējas nekā vienkārši meklēt, lasīt un pārvietoties informācijas telpā. Tas ir interaktīvs: virtuālās sarunas, personalizācija, individuālisms. Uzsvars uz cilvēku mijiedarbību raksturo Tīmekli 2.0 kā izteikti sociālu tīmekli, kurš pirmajā plāna izvirza indivīdu prasmi socializēties.
Pētījuma mērķis ir noskaidrot, cik veiksmīgi bibliotekāri tiek galā ar bibliotēkas un bibliotekāru tēla veidošanu Tīmekļa 2.0 resursos un sniegt ieteikumus Latvijas bibliotekāriem, kuri vēlas izveidot vai uzlabot organizācijas profilu Tīmekļa 2.0 resursos. Bieži jēdzienu Tīmeklis 2.0 izmanto sociālu tīklu vietā, jo sociālu tīklu funkcijas un saskarne atbilst šī tīmekļa veidam. Bakalaura darbā ietvaros izpētīti populārie ārzemju sociālie tīkli – Facebook, MySpace un Twitter un Latvijas – draugiem.lv. Web 2.0 provides options beyond searching, reading and navigating the information settings. It is interactive: facilitates virtual communication, personalization and individualism. The emphasis on human interaction characterizes Web 2.0 as typical social web that is based on human socialization skills.
The purpose of this research paper is to determine what image of library and librarian is created by library staff in the Web 2.0 resources and make recommendations for the Latvian librarians who wish to establish or improve their organization profile in the Web 2.0. Terms Web 2.0 and social networking site are often used as synonyms, because social networking features and user based interface complies this web form. Paper author examined popular foreign social networks – Facebook, MySpace and Twitter and Latvian – draugiem.lv.