Žurnālistikas studentu mediju lietotprasme un mediju patērēšanas paradumi
Author
Briede, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Seņkāne, Silva
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Lai prasmīgi rīkotos ar informāciju un veiksmīgi darbotos savā profesijā, topošajiem žurnālistiem ir jābūt mediju lietotprasmīgiem.
Pētījums veikts, lai novērtētu žurnālistikas studentu mediju lietotprasmes līmeni un mediju patērēšanas paradumus un sniegtu rekomendācijas studiju programmu un studentu mediju lietotprasmes pilnveidei. Darbā tiek aplūkoti mediju lietotprasmes teorētiskie aspekti Dž. Potera, E. Tomanes, S. Barana, U. Karlsones, S. Livingstones izpratnē.
Ar kvantitatīvas interneta aptaujas un daļēji strukturētu ekspertu interviju palīdzību noskaidrots, ka pēdējo kursu žurnālistikas studentu mediju lietotprasmes līmenis ir nedaudz virs vidējā, būtu jāpilnveido viņu kritiskuma prasmes, mediju lietošanas paradumus un zināšanas par mediju ekonomiku.
Atslēgvārdi: mediju lietotprasme, žurnālistikas studenti, kritiskums, atbildīga satura radīšana, mediju patērēšanas paradumi. In order to efficiently act with the information and to work successfully in their profession, emerging journalists must be media literate.
Research was carried out to evaluate the level of media literacy and consumption habits of media of journalistic students and for offer a recommendations to improve study programmes and student’s media literacy. There are theoretical koncepts of media literacy in J. Potter, E. Thoman, S. Baran, U. Carlson, S. Livingstone approaches discussed in this paper.
With a quantitative internet inquiry and semi-structured expert interviews is found that there are slightly above the average level of media literacy in journalistic students audience, and it would be necessary to improve their critical attitude, media usage habits and knowledge about media economics.
Key words: media literacy, journalistic students, critical attitude, responsible creation of media content, media usage habits.