• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Realitātes šova "Dejo ar zvaigzni" auditorija: raksturojumi un uztvere

Thumbnail
View/Open
309-31355-Petrovska_Madara[1].mp05029.pdf (0bytes)
Author
Petrovska, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tjarve, Rolands
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba nosaukums ir „Realitātes šova „Dejo ar zvaigzni” auditorija: raksturojumi un uztvere”. Darba pamatjautājums- vai realitātes šovs „Dejo ar zvaigzni” ir veiksmīgi pielāgots Latvijas iedzīvotāju uztverei, vai tas izraisa skatītāju interesi un ir aizraujoša laika pavadīšanas iespēja? Darbs sastāv no septiņām daļām, kur apskatīta gan teorētiskā literatūra, gan veikts pētījums. Teorētiskajā daļā apskatīta televīzijas attīstība un ar to saistītā teorija, mediju lietošanas un apmierinājuma teorija, kā arī ieskats realitātes šovu veidos. Darba pētnieciskajā daļā izpētīta auditorija, lai noskaidrotu attieksmi par to, vai šovs „Dejo ar zvaigzni” ir veiksmīgi pielāgots Latvijas auditorijai, kādu iespaidu tas atstāj uz skatītājiem, kādi ir šova skatīšanās iemesli un paradumi. Darba rezultātā izvirzīti secinājumi par aptaujā iegūtajiem rezultātiem.
 
The title of bachelors work is “Reality show „Dejo ar zvaigzni” („Dancing with stars”) audience: description and preceptions”. The basic question – is he show „Dejo ar zvaigzni” successfully adapted for the preceptions of audience in Latvia, does it attracts their attention and is exciting way to spend free time on? The work consists of seven parts, where theoretical literature is beeing explored and a study is made. Theoretical part describes development of television, theory of media use and gratification, also describing forms of reality shows. In practical part audience of show is beeing explored, their attitudes are shown about different questions: is the show successfully adapted, what impact it makes on viewers and what are the reasons and habits of watching. The results of work are conclusions driven from the results of the survey done in the practical part.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28068
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV