Komunikācijas intereses un prakses virtuālajās spēļu kopienās: „Geocaching” gadījuma analīze
Autor
Baranova, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Brikše, Inta
Datum
2011Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba „Komunikācijas intereses un prakses virtuālajās spēļu kopienās: „Geocaching” gadījuma analīze” mērķis ir noteikt „Geocaching” spēles virtuālās kopienas komunikācijas praksi un tās izmantojumu dalībnieku individuālo vajadzību apmierināšanai.
Darba teorētiskā bāze ir mediju lietojuma un apmierinājuma teorija. Tāpat tiek sniegts ieskats virtuālo kopienu veidošanās procesā un skaidroti atpūtas un spēles koncepti komunikācijas vajadzību kontekstā.
Ar „Geocaching” dalībnieku aptaujas palīdzību noskaidrotas plašākas tendences kopienas komunikatīvajā praksē. Veicot virtuālo etnogrāfiju un daļēji strukturētās intervijas, gūta dziļāka izpratne par kopienas dalībnieku komunikatīvajām vajadzībām, ko apmierina dalība spēlē un komunikācija par to, kā arī raksturota mijiedarbība starp dalībnieku aktivitātēm reālajā un virtuālajā praksē.
Atslēgvārdi: „Geocaching”, spēļu kopienas, virtuālās kopienas, lietojuma un apmierinājuma teorija, virtuālā etnogrāfija The aim of master’s thesis „Communication interests and practices in virtual game communities: "Geocaching" case study” is to define the communication practice of „Geocaching” game virtual community and the extent to which it satisfies individual needs of its members.
The theoretical base of this master’s thesis is Uses and Gratifications theory. A review of virtual community formation process and a description of leisure and game concepts is also provided.
Communication practice in the “Geocaching” community was determined by a survey of its members. Virtual ethnography and semi-structured interviews were used to gain a more profound understanding about members’ communicative needs (that are satisfied by participating in the game) and also to describe the interaction between members’ behaviour in real and virtual practice.
Keywords: „Geocaching”, game communities, virtual communities, uses and gratifications theory, virtual ethnography