TV seriāla "Neprāta cena" auditorija: etnometodoloģisks pētījums
Автор
Lasmane, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šulmane, Ilze
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šajā bakalaura darbā pētīta Latvijas Televīzijas 1. kanāla seriāla „Neprāta cena” auditorija, pastiprinātu uzmanību pievēršot tam, kā tā uztver un reflektē šo mediju saturu. Darba mērķis ir noskaidrot, kā auditorijas locekļi dekodē šo mediju saturu.
Teorētiskais pamats šajā darbā ir literatūra par auditorijas uztveri un mediju tekstu dekodēšanas veidiem.
Lai sasniegtu darba mērķi, pētījumā izmantota auditorijas etnometodoloģija – pētniecības pieeja, kuras ietvaros padziļināti intervēti tiks seriāla skatītāji.
Rezultātos atspoguļots tas, kā auditorijas locekļi runā par seriālu, kam viņi piešķir nozīmi un kā viņi dekodē seriālā redzēto.
Atslēgvārdi: auditorija, dekodēšana, etnometodoloģija, televīzija, uztveres pētījumi, ziepju opera. This bachelor paper studies the audience of the Latvian Television’s soap opera „Neprāta cena”, focusing on the way the audience members perceive and this media content. The purpose of this paper is to clarify how the audience decodes the message of the particular soap opera.
The literature on audience perception and decoding is the basis of the theoretical part of the paper.
To achieve the goal of this paper the audience ethnomethodology approach is being used involving in-depth interviewing of the audience members.
The way the audience talks about the soap opera, the main issues discussed and the way they decode the series will be discussed and represented in the results part of the paper.
Key words: audience, decoding, ethnomethodology, perception studies, soap opera, television.