Darbības vide kā iekšējās pasaules metafora Larsa fon Trīra filmās "Antikrists" un "Melanholija"
Author
Gulbe, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā pētīta Larsa fon Trīra filmu „Antikrists” un „Melanholija” darbības vides metaforiskā saistība ar tēlu apziņas pasauli.
Pētījuma problēma saistāma ar mizanscēnas, tajā sastopamo zīmju un kodu interpretācijas nozīmi filmas varoņu apziņas pasaules pārdzīvojumu atklāšanā.
Teorētiskajā daļā apskatīti kino semiotikas pamatelementi, kuri saistāmi ar darbības vidi, kā arī sniegts ieskats dāņu kino un Larsa fon Trīra radošajā darbībā. Metodoloģiskajā daļā aprakstītas pētījumā izmantotās metodes – semiotiskā analīze un daļēji strukturētās intervijas.
Empīriskajā daļā veikta filmu vides semiotiskā analīze, kuras rezultāti salīdzināti ar ekspertu viedokļiem no daļēji strukturētajām intervijām.
Atslēgvārdi: Larss fon Trīrs, Antikrists, Melanholija, dāņu kino, kino semiotika, darbības vide, apziņas pasaule In the bachelor thesis Lars von Trier films "Antichrist" and "Melancholia" spatial setting is analysed as representation of consciousness.
The research problem is based on interpretation of the mise-en-scene and signs and codes in it as an important part in revealing consciousness of the main characters.
Theoretical approach in the paper is based on of film semiotics, elements of spatial setting of films, description of Danish cinema and creative works of Lars von Trier. Methodology used in research – semiotic analysis and partly structured interviews.
In film research semiotic analysis of spatial setting is used, results are compared with experts’ opinions from interviews.
Key words: Lars von Trier, Antichrist, Melancholia, Danish cinema, film semiotics, spatial setting, consciousness