Show simple item record

dc.contributor.advisorTunne, Inetaen_US
dc.contributor.authorSinate, Intaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:59:41Z
dc.date.available2015-03-24T08:59:41Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other40758en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28117
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir „Televīzijas bērnu programmu saturs un struktūra: piedāvājums un auditorijas reakcijas”. Tika izvirzīta problēmas nostādne – proti, komerckanālu piedāvājumā ietvertie elementi – spraigums, cīņa un nežēlība mudina pirmskolas vecuma bērnus izvēlēties viņu piedāvājumu. Līdz ar to darba sākumā tika izvirzīts mērķis izpētīt abu komerckanālu piedāvājuma paketi bērniem un to atbilstību auditorijas interesēm un vajadzībām. Bakalaura darba izstrāde tika sākta ar teorētiskās literatūras studijām, problēmas izvirzīšanu un mērķu, uzdevumu noteikšanu. Jau sākumā tika paredzēts, ka pētīšanas metodes būs vairākas. Pirmkārt, strukturēts novērojums, lai varētu iegūt priekšstatu par bērnu ikdienas režīmu un televīzijas lomu tajā. Strukturētais novērjoms pēc pilotpētījuma veikšanas pagājuša gada kursa darbā tika papildināts ar dažām jaunām kategorijām un viedokļiem. Otrkārt, tika veiktas divas dziļās intervijas ar komerckanālu TV3 un LNT pārstāvjiem un treškārt autore veica kontentanalīzi komerckanālu televīzijas programmai. Bakalaura darbs strukturāli veidots trīs daļās. Pirmājā daļā apkopota teorija par televīziju, tās attīstību un raksturojumu. Šajā daļā tiek apskatīta mediju lietojuma un apmierināšanas teorija iepazīstoties ar D.Makveila (McQuail) piedāvāto televīzijas skatīšanās iemeslu tipoloģiju, kā arī iepazinos ar teoriju par kultivācijas efektu.Savukārt otrajā daļā apskatīta pirmskolas vecuma bērnu auditorija, tās īpatnības un skatīšanās paradumi aplūkojot A. Banduras ( A. Bandura) Sociālo iemācīšanās teoriju. Trešājā daļā aprakstīta metodoloģija un veikto pētījumu rezultāti. Secinājumi tika izdarīti, analizējot un salīdzinot iegūtos datus, kā arī balstoties uz respondentu atbildēm un darba gaitā iegūtas informācijas.en_US
dc.description.abstractThe bachelor’s work theme is „The structure and content of children broadcast programmes: the offer and the reaction of audience”. Following problem was advanced – commercial channels include in their offer to audience some tension, fight and cruelty and that encourage preschoolers to choose these channels. Due to the problem, the aim of the bachelor’s work was to study the offer to children of two commercial channels and if it is appropriate for preschoolers. At the beginning the author analysed theoretical literature, put forward the problem, aims and concrete tasks. Initially was clear that there would be a couple methods of researching. Primarily, structural observation to find out how the casual day of children looks like and how big is the role of Tv in it. From the previous year, the research was enlarged with some new categories and opinions. Secondly, two deep interviews with the representatives of TV3 and LNT were done. Thirdly, the author made analyses of Tv programmes. The bachelor’s work consists of three parts. In the first part, all the theoretical information about television, its development and characterization was aggregated. There is possible to find out information about theory of mass media usage and satisfaction theory from D. Mcquail’s point of view. But in the second part of the bachelor’s work the audience of precshoolers and its peculiarities are examined (A. Bandūra „The theory of social learning”). In the third part the methods that were used and the results of research are described. The conclusion was drawn by analysing and comparing all the information that was taken from theoretical books and also from the answers of respondents.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleTelevīzijas bērnu programmu saturs un struktūra: piedāvājums un auditorijas reakcijasen_US
dc.title.alternativeThe Content and Strcture of TV Children Programes: The Offer and The Reaction of the Audienceen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record