Vizuālās parodijas alkohola reklāmās 1997. ─ 2007.gads
Author
Tetere, Helija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rupā, Ulrika
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā bakalaura darbā tiek aplūkota tēma „Vizuālās parodijas alkohola reklāmās (1997. – 2007. g.)”. Pētījuma lauks iekļauj četrus, Latvijā iznākošus, dzīvesstila žurnālus – FHM, Klubs, Lilit un Santa. Par pētījuma objektu tiek uzlūkotas 200 alkohola reklāmas vienības, no kurām 20 reklāmas vienības autore pētījusi detalizēti.
Darbs tiek balstīts uz teorētisko bāzi, kurā tiek aplūkoti vizuālās komunikācijas teorētiskie aspekti, kā arī vizuālās komunikācijas elementi. Teorētiski tiek pamatots arī dzīvesstila, zīmju un simboli jēdzienu skaidrojums.
Darba empīriskajā daļā autore piedāvā pētījuma izklāstu, izmantojot kvantitatīvās kontentanalīzes un vizuālās semiotikas pētniecības metodes. This bachelor paper treats „Visual Parody in Alcohol Advertisements of 1997. – 2007. year. The Exploring field includes four Latvian lifestile magazines – FHM, Klubs, Lilit, Santa. As an exploration object is taken 200 alcohol advertisements, incorporated 20 advertisments that the Author has investigated in details.
The Paper is based on theoretical part that deals with visual communication aspects and elements. Lifestyle, signs and symbols are also described from theoretical aspects.
In the empiric part of the paper the author proffers investigation presentment – quantitative content analyses and visual semiotics research methods.