The learning outcomes approach in formal second chance education
Author
Kuļšs, Dmitrijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Maslo, Irina
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Promocijas darbs pieaugušo pedagoģijā „Mācīšanās rezultātu pieeja formālajā otrās iespējas izglītībā” tika izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē laika posmā no 2009. līdz 2014.gadam. Darba izstrādi vadīja Dr. habil. paed., profesore Irina Maslo. Darba mērķis ir izpētīt saiknes starp mācīšanās rezultātu pieeju un pedagoģisko praksi formālās otrās iespējas izglītībā, noteikt analītiskajos pierādījumos pamatotus faktus par šķēršļiem un iespējām, ar kurām mācīšanās procesā sastopas pieaugušie (kas nav ieguvuši attiecīgo izglītību).
Darbā ir 204 lappuses, un tas sastāv no ievada, trīs nodaļām, literatūras saraksta un desmit pielikumiem. Pētījumā izmantota empīrisko datu, kas tika iegūti, aptaujājot formālās otrās iespējas izglītības skolotājus un skolēnus Latvijā, kvalitatīvā un kvantitatīvā analīze. Rezultātā tiek definēts mācīšanās rezultātu jēdziens un mācīšanās rezultātu pieeja izglītībā, tiek raksturota spēja īstenot mācīšanās rezultātu pieeju pedagoģiskajā praksē un tiek noteikti šķēršļi un iespējas mācīšanās rezultātu pieejas īstenošanai formālajā otrās iespējās izglītībā. Pētījums piedāvā pedagoģiskos risinājumus jēgpilnai mācīšanās rezultātu pieejas izmantošanai otrās iespējas izglītībā. The doctoral thesis in adult pedagogy, ‘The learning outcomes approach in formal second chance education’, was developed at the Department of Pedagogy, Faculty of Pedagogy, Psychology and Art of the University of Latvia in 2009-14. Dr. habil. paed., professor Irina Maslo supported and supervised the writing. The aim of the thesis is to investigate links between the learning outcomes approach and pedagogical practice in a formal second chance education setting and provide relevant data on barriers and opportunities for the teaching/learning process of early leavers from education.
The thesis contains 204 pages, including the introduction, three chapters, reference list, and ten appendices. The research employed qualitative and quantitative analysis using the empirical data collected from sets of questionnaires for teachers and pupils of second chance education in Latvia. It defines the learning outcomes and learning outcomes approach in education; discusses schools’ failure to implement the learning outcomes approach in pedagogical practice; and defines pedagogical barriers of and opportunities for implementation of the learning outcomes approach. The thesis also suggests pedagogical solutions for coherent use of learning outcomes in second chance education.