Telpas un laika uztveres pilnveidošana 5-7 gadus veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem
Author
Vītoliņa, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba nosaukums: „Telpas un laika uztveres pilnveidošana 5 – 7 gadīgiem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem ”.
Darba autore: S.Vītoliņa.
Darba zinātniskā vadītāja: prof., Dr. paed. S.Tūbele.
Darba saturs: 102 lappuses, 4 nodaļas, 31 attēli, 34 tabulas, 46 pielikumi.
Pētījuma mērķis – teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt vizuāli telpiskās un laika uztveres pilnveidi 5 – 7 gadīgiem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem.
Pētījuma hipotēze – fonētiski fonemātisko traucējumu koriģējoši attīstošā darbība norit sekmīgi, ja tiek pilnveidota vizuāli telpiskā un laika uztvere; tiek ņemtas vērā 5 – 7 gadīgu bērnu vispārīgās valodas attīstības likumsakarības.
Secināts, ka fonētiski fonemātisko traucējumu koriģēšanu veicina telpiskās un laika uztveres attīstīšanas uzdevumu iekļaušana logopēda nodarbības. Master’s paper title is „Improvement of perception of space and time for children (ages 5 – 7) with phonetic phonemic disorder.”
Author of paper: S.Vītoliņa.
Leader of research work: prof., paed. S.Tūbele.
Content of paper: 102 pages, including 4 chapters, 31 figure captions, 34 table captions, 46 appendixes.
Aim of research: theoretically research and practically test development of perception of space and time improvement for children (ages 5 – 7).
Hypothesis of research: correction of phonemic disorder proceeds successfully, if development of visual spatial and time is improved to take into consideration children (ages 5 – 7) general language development regularity.
Correction of phonetic phonemic disorder promotes with spatial and time perception development exercises which included in the classes of speech therapist.