Vecāku pedagoģiskās kompetences pilnveide pirmsskolas izglītības iestāde
Autor
Vītola, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Černova, Emīlija
Datum
2015Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba autore Aija Vītola. Maģistra darba nosaukums „Vecāku pedagoģiskās kompetences pilnveide pirmsskolas izglītības iestādē”.
Maģistra darba mērķis: izpētīt vecāku pedagoģiskās kompetences pilnveides iespējas pirmsskolas izglītības iestādē.
Darba zinātniski teorētisko daļu veido: 1,5 – 3 gadus vecu bērnu personības attīstības likumsakarības, problēmas, ar kurām vecāki sastopas, bērnam uzsākot gaitas pirmsskolas izglītības iestādē, kompetences jēdziens, būtība, veidi, vecāku pedagoģiskā kompetence audzināšanas teorijās, vecāku pedagoģisko kompetenču grupējums.
Pētījuma praktisko daļu veido: pētījums Rīgas x pirmsskolas izglītības iestādē 1. jaunākās grupas vecāki, anketaptauja sagatavošanas grupas vecākiem un skolotājiem, vecāku pedagoģiskās kompetences līmeņu – augsts, vidējs, zems – raksturojums, kā arī ieteikumi vecāku pedagoģiskās kompetences pilnveidē pirmsskolas izglītības iestādē.
Pētījuma rezultātā secināts, ka, galvenokārt audzināšanas jautājumos, vecāki vadās pēc savas pieredzes, kā arī plaši izmanto mediju piedāvātās iespējas.
Maģistra darba gaitā iepazītas, aplūkotas un analizētas pedagogu un psihologu atziņas par pētāmo problēmu. Maģistra darba zinātniski teorētiskā bāze balstās uz G. Svences, N. Jansones Ratinikas, D. Mednes , A. Ļubļinskas, L. Rutkas, I. Maslo, A. Studentes un citu autoru teorētiskām nostādnēm.
Darba apjoms – 81 lapaspuse.
Maģistra darbs sastāv no: ievada, 5 nodaļām, 8 apakšnodaļām, 12 attēliem, 3 tabulām, nobeiguma, izmantotās literatūras un 3 pielikumiem. The author of the master’s thesis: Aija Vītola. The title of the master’s thesis: “Development of parents’ pedagogical competences during their child’s preschool education”.
The objective of the master’s thesis is to investigate the types of pedagogical competences parents consider to be important during the years of child-rearing, as well as the types of competences possessed by parents. In light of this, the master’s thesis aims to explore the possibilities to further develop parents’ pedagogical competences.
The theoretical section of the master’s thesis delves into the development of a 1.5-3 year old child’s personality; issues faced by parents upon the enrolment of their child in a preschool; notion and types of competences; parents’ pedagogical competences in light of child-rearing theories; classification of parents’ competences.
The practical section of the master’s thesis consists of a field study conducted in Riga x preschool educational institution. The field study examines the parents of toddlers of the youngest age group in Riga x preschool educational institution. The field study consists of parent and teacher survey, characterization of the levels of parents’ pedagogical competences (high, medium, low), as well as devising recommendations for the improvement of parents’ pedagogical competences during their child’s preschool education.
The master’s thesis thoroughly explores and analyses the attitudes of teachers and psychologists regarding the subject matter. The notions of Svence, Jansone-Ratinika, Medne, Ļubļinska, Rutka, Maslo, Studente and other authors form the theoretical section of the master’s thesis.
The master’s thesis consists of 81 page.