Bērna veselīga dzīvesveida pamatkompetenču veidošanās pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Ivanova, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Černova, Emīlija
Datum
2015Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Tēma: Bērna veselīga dzīvesveida pamatkompetenču veidošanās pirmsskolas izglītības iestādē.
Darba autore: Sandra Ivanova.
Maģistra darbs izklāstīts uz 51 lapām, ietver 73 bibliogrāfisko vienību.
Pētījuma mērķis: pilnīgāk izprast 5-6 gadu vecuma bērnu veselīga dzīvesveida kompetenču veidošanās praksi.
Mūsdienās kompetenču veidošanās problēma ir aktuāla visos izglītības sistēmas posmos. Te nepieciešams mērķtiecīgs darbs, jau sākot no pirmsskolas, tāpēc padziļināti tika:
apgūti:
•LR MK Noteikumi par Valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām noteikto sešgadīgu bērnu dzīvesdarbības saturu, un citi Likumi un Noteikumi uz kuru pamata tiek nodrošināta pirmsskolas izglītība;
•dokumenti par uzdevumiem Latvijas iedzīvotāju sabiedrības veselībā;
•pirmsskolas izglītības mācību satura programma;
•pirmsskolas pedagoģiskā procesa īpatnības;
•5-6 gadu vecuma bērnu anatomiski fizioloģiskās īpatnības;
•bērna psihomotorās un sociālās attīstības dominantes.
pētītas Latvijas un pasaules zinātnieku atziņas par:
•veselību, tās būtību un bērnu veselības problēmām;
•veselīga dzīvesveida būtību, komponentiem, paradumiem;
•apstākļiem, kuri veicina veselīga dzīvesveida veidošanos.
noskaidrota:
•kompetences jēdziena būtība;
•5-6 gadu vecuma bērna kompetences definīcija, struktūra;
•bērna veselīga dzīvesveida kompetences saturs un struktūra.
Praktiskajā pētījumā tika vērtētas bērnu zināšanas par veselīga dzīvesveida komponentiem: uzturu un fiziskajām kustībām.
Konstatētas uztura paradumu tendences, fizisko kustību aktivitāšu veidošanās īpatnības. Atlasīti veselīga dzīvesveida kompetences vērtēšanas kritēriji un izstrādāti to līmeņi.
Atslēgas vārdi: 5-6 gadus veci bērni, kompetence, veselīgs dzīvesveids, bērna veselīga dzīvesveida kompetence. Team: Development of Child’s Healthy Lifestyle Basic Competence
The author Sandra Ivanova.
Master thesis laid out on pages 51, 73 it includes bibliographic unit.
The study aims: a fuller understanding of 5-6 years old children's healthy lifestyle competence development practices.
Nowadays competence formation problem is acute at all stages of the education system. It is therefore necessary a purposeful work, ranging from pre-school, so depth was:
acquire
•Cabinet of Ministers Regulations on the State preschool education guidelines set six years old children's life content; and other laws and regulations on the basis of which is provided pre-school education;
•documents on the tasks of Latvian population in public health;
•pre-school curriculum program;
•pre-school pedagogical process characteristics;
•5-6 years of age children anatomically physiological characteristics;
•the child's psychomotor development and social domination.
studied Latvian and global scientific knowledge on:
•health, its essence and child health problems;
•healthy lifestyle nature components habits;
•conditions that promote healthy lifestyle formation.
established:
•the essence of the concept of competence;
•5-6 years of age the child's competency definition, structure;
•the child's healthy lifestyle competence content and structure.
Practical study evaluated children's awareness of healthy lifestyle components: nutrition and physical movements.
Observed trends in eating behavior, physical motion activities in development peculiarities. Selected healthy lifestyle competency evaluation criteria and rules for their levels.