Show simple item record

dc.contributor.advisorLanka, Ērikaen_US
dc.contributor.authorStrazdiņa, Madaraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-05T01:07:35Z
dc.date.available2015-07-05T01:07:35Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other48100en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28422
dc.description.abstract„5 – 6 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju veicināšana rotaļnodarbībās” Darba autore: Madara Strazdiņa Zinātniskā vadītāja: Mg.paed., Mg.phil. lektore Ērika Lanka Diplomdarba apjoms: 46 lpp., 6 tabulas, 11 attēli, 3 pielikumi, izmantoti 38 literatūras avoti. Darba aktualitāte balstās uz problēmu, kā veicināt 5 – 6 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmes rotaļnodarbībās. Darbā ir raksturots saskarsmes jēdziens un rotaļspēles būtība un nozīme bērna saskarmes prasmju atīstībā dažādu autoru skatījumā. Darbā tika veikts praktiskais pētījums Rīgas pirmsskolas izglītības iestādē X par saskarsmes prasmju veicināšanas iespējām rotaļnodarbībās 5 – 6 gadus veciem bērniem. Diplomdarba ietvaros tika analizēta teorētiskā literatūra, veikti secinājumi un piedāvāti ieteikumi.en_US
dc.description.abstract„Stimulation of interpersonal communication skills of 5-6 years old children during playing activities”. The author of the diploma work: Madara Strazdina The scientific leader: Mg.paed., Mg.phil. lecturer Erika Lanka The volume of the diploma work: The topicality of the diploma work is the issue of stimulation of interpersonal communication skills of 5-6 years old children during playing activities. The diploma work describes the concept of interpersonal communication as well as the essence of the playing activity itself and the importance of the development of interpersonal communication skills of children from the views of various authors. A practical study was carried out within the framework of the diploma work at Riga preschool educational institution X on the opportunities of stimulation of interpersonal communication skills of 5-6 years old children during playing activities. The analysis of theoretical literature as well as conclusions and further recommendations were given in the framework of the diploma work.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.subjectsaskarsmeen_US
dc.subjectsaskarsmes prasmesen_US
dc.subjectrotaļspēleen_US
dc.subjectsadarbībaen_US
dc.subjectpedagogsen_US
dc.title5 – 6 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju veicināšana rotaļnodarbībāsen_US
dc.title.alternativeStimulation of Interpersonal Communication Skills of 5-6 Years Old Children During Playing Activitiesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record