Show simple item record

dc.contributor.advisorĶeruss, Jānisen_US
dc.contributor.authorJēkabsons, Gatisen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-05T01:07:35Z
dc.date.available2015-07-05T01:07:35Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other48262en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28423
dc.description.abstractDiplomdarba pētījums ir par rakstītajām un mutvārdu atmiņu izmantošanas iespējām, apgūstot tēmu Totalitāro režīmu noziegumi 9. klasē. Pētījuma mērķis ir noskaidrot vai rakstisko un mutvārdu atmiņu izmantošana mācību procesā palīdz labāk izprast šo tēmu. Pētījuma uzdevumi – apkopot un analizēt teorētisko literatūru, kas saistīta ar mutvārdu un rakstisko atmiņu izmantošanu mācību procesā, atlasīt vēstures avotus, kas saistīti ar totalitāro režīmu noziegumiem, izveidot uzdevumu kopu un to realizēt pedagoģiskajā procesā, kā arī analizēt iegūtos rezultātus. Darba autors uzskata, ka diplomdarba tēma ir aktuāla, jo mūsdienu pedagoģiskajā procesā ir izteikti jūtams laika trūkums, kas atspoguļojas apstāklī, ka pienācīgi netiek veltīts laiks un uzmanība būtisku Latvijas vēstures notikumu apguvei. Tādēļ aktualizējas jautājums par rakstisko un mutvārdu atmiņu iesaistīšanu pedagoģiskajā procesā, kas palīdzētu atsevišķas vēstures tēmas radīt izprotamākas un radīt skolēniem lielāku ieinteresētību. Empīriskā pētījuma rezultāti atspoguļo mutvārdu un rakstisko atmiņu izmantošanas potenciālu pamatskolas klasē. Skolēniem mācību procesā bija jāanalizē, jāsalīdzina rakstītās atmiņas un jāskatās filmētās mutvārdu atmiņas. Skolēni individuāli atbildēja uz jautājumiem darba lapās.en_US
dc.description.abstractThe research of the diploma paper is about oral and written memory usage possibilities in learning topics of crimes committed by totalitarian regimes for grade 9. The aim of the research is to find out whether the memory usage in the learning process helps to better understand this topic. The objective of the research is to collect and analyze theoretical literature related to oral and written memory usage in the learning process, select historical sources associated with crimes committed by totalitarian regimes, create and practice a tasks set in the educational process and to analyze the obtained results. The author believes that topic of the diploma paper is a live issue, because in the modern educational processes there is high lack of time, this reflects the fact that there is improperly dedicated time and attention to teach important events in Latvian history. Therefore actualizes a matter of oral and written memory involvement in educational process to help create some history topics understandable for students and create more interest. The results of empirical research show the potential of oral and written memory usage in primary class. In learning process pupils analyzed and compared written memories and watched filmed oral memories. Students individually answered questions from the worksheets.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleAtmiņu izmantošana tēmas „Totalitārā režīma noziegumi” mācīšanā 9. klasēen_US
dc.title.alternativeUsage of Memories in Teaching the Topic „Totalitarian crimes” in Grade 9en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record