• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Netradicionālas metodes pielietošanas efektivitāte handbola spēles elementu apguvē pamatskolā

Thumbnail
View/Open
299-48454-Zarins_Singurs_sz11056.pdf (1.012Mb)
Author
Zariņš, Singurs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ābeļkalns, Ilvis
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījuma problēmas būtība ir netradicionālas metodes pielietošanas efektivitātes handbola spēles elementu apguvē salīdzināšana ar praktiskās metodes izmantošanu starp Talsu Valsts ģimnāzijas divām 7. klasēm. Pētījuma mērķis ir noskaidrot netradicionālas mācību metodes pielietošanas efektivitāti handbola spēles elementu apguvē pamatskolā. Galvenie uzdevumi ir pedagoģiskā eksperimenta datu apstrāde un analizēšana, teorētiskās literatūras pētīšana, kā arī intervijas ar sporta skolotājiem par netradicionālas metodes pielietošanas efektivitāti viedokļu analizēšana. Galvenie rezultāti iegūti no pedagoģiskā eksperimenta un intervijas viedokļu analizēšanas. Autors izvērtēja pedagoģiskā eksperimenta rezultātus un salīdzināja starp abām 7. klasēm. Datu apstrādes rezultāti rāda, ka bungu ritms pozitīvi ietekmē handbola metiena precizitāti, tehniku un ātruma īpašības. Netradicionālas metodes izmantošana nepasliktina skolēnu rezultātus handbola spēles elementu apguvē.
 
The essence for the prboblem in this research is to compare the efficiency of using the elements of handball game’s learning with using the practical method between two 7th grades at Talsi State Gymnasium. The aim of this research is to find out the efficiency of using the untraditional method of handball game’s elements learning at secondary school. The main tasks are: the work and analisys of the data of pedagogical experiment, study and research of theoretical literature and the interviews with tearchers teaching sport about the efficiency of using the untraditional method, analisys of views. The main results were find out of the experiment and analisys of views at interviews. Author has assessed and compaired the result of pedagogical experiment between two 7th grades. The results of data’s analisys shows that drums rhythm’s influence is positive at throws’ accuracy, technique and speed at handball game. Using of the untraditional method is not showing bad results at handball game’s elements learning.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28430
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV