Krāsas un emocijas mandalā vizuālās mākslas stundās 3. klasē
Author
Lauriņa-Rimicāne, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Ausma
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Emocijas ir kā krāsas, kas izkrāso mūsu ikdienu dažādās toņu pārejās. Savu emociju apzināšanās un izpratne ir sevis iepazīšanas process, kam ir būtiska loma personības attīstībā. Viens no paņēmieniem emociju vizualizēšanā ir mandala. Kā aplis tā simbolizē cilvēka kā personības pilnību un veselumu.
Diplomdarba „Krāsas un emocijas mandalā vizuālās mākslas stundās 3. klasē” mērķis ir pārbaudīt mandalas kā līdzekļa lietderīgumu krāsu emocionālo asociāciju izpētē vizuālās mākslas stundās.
Atbilstoši darba tēmai ir izstrādāta uzdevumu kopa ar mērķi sekmēt skolēnu tēlaino domāšanu, izmantojot krāsu kā galveno māksliniecisko izteiksmes līdzekli sajūtu un emociju atainošanā mandalās.
Apvienojot krāsu teorijas pamatatziņas un mākslas darbu piemērus ar mandalas apļveida kompozīcijas pamatprincipiem, pētījuma mērķis ir sasniegts. Emotions are the colours that paint a picture of our daily lives in various tonal gradation. Awareness and understanding of emotions is self knowledge process, taking important role in the development of personality. One of the methods of emotion visualization is mandala. As a circle it symbolizes human personality and perfection.
Diploma thesis “Colours and Emotions in Mandala Design in Lessons of Visual Art in Grade 3” aim is to verify the effectiveness of mandala design in emotional colour association studies of visual art lessons.
According to the thesis there is developed a set of tasks in order to promote students imaginative thinking, using colour as the main artistic expression of feeling and emotion in mandala design.
Combining color theory basic knowledge and artistic examples with circular composition basic principles of mandala, the aim of research has been achieved.