dc.contributor.advisor | Šelvaha, Lolita | en_US |
dc.contributor.author | Mallone, Ginta | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-07-05T01:07:42Z | |
dc.date.available | 2015-07-05T01:07:42Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.identifier.other | 48929 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28452 | |
dc.description.abstract | Diplomdarba „Mācību tēmas „Zeltšuvumi” apguve mājturībā un tehnoloģijās 9. klasē” mērķis ir izpētīt mācību tēmas „Zeltšuvumi” apguves iespējas mājturībā un tehnoloģijās 9. klasē.
Diplomdarba daļā par mācību saturu ir ieskats par zeltšuvumu vēsturi, kompozīcijas pamatelementiem, ieteicamajiem materiāliem, darbarīkiem un dūrienu veidiem.
Teorētiskajā daļā ir apskatīts pusaudžu vecumposms, mācību metožu izvēle atbilstoši mācību tēmai un izveidots mācību tēmas plāns izšūšanai ar zelta diegiem. Darbā tika izveidoti dažādi uzskates līdzekļi tēmas apgūšanai. Piemēram, izšūti līniju veidi, izstrādājumi, prezentācijas.
Diplomdarbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, 9 apakšnodaļām, nobeiguma un pielikumiem. Iegūtie rezultāti redzami apkopotajā informācijā, attēlos, tabulās un diagrammās.
Atslēgas vārdi: zelta diegi, izšūšana, mājturība un tehnoloģijas, dūrieni, 9. klase. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of the Diploma Paper “Teaching Golden Embroidery in Home Economics and Technology in Grade 9” is to explore the possibilities of teaching “Golden Embroidery” in home economics and technology lessons in Grade 9.
In the Diploma Paper part devoted to teaching content there is an insight of golden embroidery history, the basic elements of composition, the recommended materials, tools and stitch types.
In the theoretical part of the Diploma Paper there is description of adolescence, suggested teaching methods relevant to the study subject, and created teaching plan for embroidery with gold threads. In the framework of the Diploma Paper, different visual aids were created: embroidered line forms, product samples and presentations.
The Diploma Paper consists of Introduction, 3 chapters, 9 subchaptes, conclusion and annexes. Obtained results are represented in summarized information, images, tables and diagrams.
Keywords: gold threads, embroidery, home economics and technology, stitches, 9 Grade. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.subject | zelta diegi | en_US |
dc.subject | izšūšana | en_US |
dc.subject | mājturība un tehnoloģijas | en_US |
dc.subject | dūrieni | en_US |
dc.subject | 9. klase | en_US |
dc.title | Mācību tēmas "Zeltšuvumi" apguve mājturībā un tehnoloģijās 9. klasē | en_US |
dc.title.alternative | Teaching Golden Embroidery in Home Economics and Technology in Grade 9 | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |