Mācību tēmas "Mauču adīšana ar pērlītēm" apguve mājturībā un tehnoloģijās 8.klasē
Author
Levinska, Līvija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Mācību tēmas „Mauču adīšana ar pērlītēm” apguve mājturībā un tehnoloģijās 8.klasē” mērķis ir izpētīt un izanalizēt mācību tēmas „Mauču adīšana ar pērlītēm” apguves iespējas mājturībā un tehnoloģijās 8.klasē.
Pirmajā nodaļā analizēta speciālā un pedagoģiskā literatūra par kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanu, mauču adīšanas vēsturi un mūsdienu aktualitāti, kā arī mauču izgatavošanas procesu. Otrajā nodaļā pētīti normatīvie dokumenti, mācību metodes un izstrādāts tematiskais plāns mācību tēmai „Mauču adīšana ar pērlītēm”.
Diplomdarbā apkopoti mācību tēmas „Mauču adīšana ar pērlītēm” aprobācijas rezultāti un gaita. Analizētas skolnieču atbildes uz aptaujas anketas jautājumiem. The aim of the diploma paper is to study and analyse techniques of Wristbands knitting with beads in home economics and technology in grade 8.
In the first part the author analyzes pedagogical literature concerning preservation of cultural heritage, gives survey on the history of wristbands, updates the traditional accessories of Latvian and Lithuanian ethnic costume in modern culture and describes the process of wristband knitting.
In the second part laws and regulations of the study process are interpreted, methods of teaching are analysed, curriculum for teaching „Wristband knitting with beads in grade 8” is presented.
The process and results of approbation and pupils answers to the questionnaire are summarized.