Regīnas Ezeras personības un romāna "Aka" apguve literatūras stundās 12. klasē
Author
Gaiduka, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Regīnas Ezeras personības un romāna „Aka” apguve literatūras stundās 12. klasē” mērķis ir izstrādāt metodiskās sistēmas variantu, kurš veicinātu Regīnas Ezeras personības un romāna „Aka” apguvi, aicinot pārdomāt par mīlestības un pienākuma nozīmi cilvēku dzīvē.
Darbam ir piecas nodaļas ar apakšnodaļām, kā arī ievads, secinājumi un pielikumi. Pirmajā nodaļā apzināta literatūra un apkopotas galvenās atziņas par literatūras kā mācību priekšmeta specifiku un būtību. Otrajā nodaļā izzināta Regīnas Ezeras personība un daiļrade, īpašu uzmanību pievēršot romānam „Aka”. Trešajā nodaļā aprakstīta skolotājas gatavošanās darbam klasē, kas ietver jauniešu vecumposma īpatnību izzināšanu un pētījumā iesaistīto skolēnu iepazīšanu, kā arī mācību materiālu izveidošanas procesu. Ceturtajā nodaļā skolotājas un skolēnu sadarbība R. Ezeras personības un romāna „Aka” apguvei veltītajās literatūras stundās. Piektajā nodaļā veikts sadarbības rezultātu izvērtējums un analīze.
Izstrādātās metodiskās sistēmas efektivitāte pārbaudīta pedagoģiskā izmēģinājuma laikā. Diplomdarbs iesakāms vidusskolas literatūras skolotājiem, studentiem, kā arī citiem interesentiem. The Aim of the Diploma Paper “Teaching Personality and Novel “Aka” (“Well”) of Regīna Ezera in Literature Lessons in Grade 12” is to develop a version of methods system which promoted the acquirement of Regina Ezera's personality and the novel “Aka”, encouraging to think of the role of love and duty in people's lives.
There are five chapters with sub-chapters in the Paper as well as the introduction, conclusion and appendices. In the first chapter, the main cognitions about specific character and essence of literature as subject are summarized. In the second chapter, the personality and writings of Regina Ezera are learned, special attention paying to the novel “Aka”. In the third chapter, the features of the target age group of young adults and getting know of the students involved in the research as well as the process of designing the learning materials a described. In the fourth chapter the collaboration among teacher and students for the acquirement of Regina Ezera's personality and novel “Aka” in the literature lessons is described. In the fifth chapter the results of collaboration are evaluated and analysed.
The efficiency of developed methods system is verified during the pedagogical testing. This Diploma Paper is recommended for secondary school literature teachers, students as well as those who are interested in.