Show simple item record

dc.contributor.advisorŠaitere, Sanitaen_US
dc.contributor.authorDimante, Agneseen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-05T01:07:44Z
dc.date.available2015-07-05T01:07:44Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other49074en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28461
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot darba-ģimenes-mācību veicinošās ietekmes un konflikta saistību ar lojalitāti pret organizāciju. Pētījumā piedalījās 304 darbinieki (Mvec=30,64, SD=9,53), atlasīti pēc diviem kritērijiem: 1) kuri ir precējušies vai patstāvīgās attiecībās ar vai bez bērniem, 2) ir darba ņēmēji un ar vismaz vienu bērnu. No izlases 236 respondenti papildus arī mācījās augstskolā. Pētījuma dalībnieki aizpildīja Darba-ģimenes veicinošās ietekmes aptauju (Work-family facilitation, van Steenbergen, Ellemers & Mooijaart, 2007), Daudzdimensionālā darba-ģimenes konflikta skalu (Multidimensional Measure of Work-Family Conflict, Carlson, Kacmar & Williams, 2000) un Lojalitātes pret organizāciju aptauju (Organizational Commitment Questionnaire, OCQ, Allen & Meyer, 1990). Respondenti, kuri mācījās augstskolā papildus aizpildīja Darba un mācību veicinošās ietekmes aptauju (Work-School Facilitation, Butler, 2007) un Darba-ģimenes-mācību konflikta aptauju (Work-family-school conflict, Olson, 2014). Rezultātā tika atbildēts uz pētījuma jautājumiem, secinot, ka darba un ģimenes veicinošā ietekme un darba un mācību veicinošā ietekme ir saistīta ar afektīvo un normatīvo lojalitāti, un mazāk nodomiem aiziet no darba. Turpretī darba un ģimenes konflikts un darba-mācību konflikts uzrāda negatīvu korelāciju ar afektīvo lojalitāti, bet biežākus nodomus mainīt darbu. Darba veicinošā ietekme uz ģimeni un mācībām tika atklāta kā nozīmīga afektīvās lojalitātes prognozētāja. Apmierinātība ar darbu ir augstāka darbiniekiem, kuriem darbs palīdz gan ģimenes dzīvē, gan arī mācībās. Ja ģimene sniedz resursus darbam, paaugstinās apmierinātība ar ģimeni, bet ja darbs palīdz mācībās un mācības palīdz darbā, paaugstinās arī apmierinātība ar augstskolu. Turpretī jo lielāks darba un ģimenes konflikts, jo darbinieks neapmierinātāks ar darbu un ģimeni, bet darba un mācību konflikts saistīts ar neapmierinātību ar augstskolu un darbu.en_US
dc.description.abstractThe goal of this study was to find out the work-family-school facilitation and conflicts with organizational commitment. The study included 304 employees (M age = 30.64, SD = 9.53), selected according to two criteria: 1) married or in relationship with or without children, 2) employed and with at least one child. 236 respondents from the sample additionally studied at university. Study participants completed the Work-family Facilitation scale (van Steenbergen, Ellemers & Mooijaart, 2007), Multidimensional Measure of Work-Family Conflict (Carlson, Kacmar & Williams, 2000) and Organizational Commitment Questionnaire (Allen & Meyer, 1990). Respondents who attended university in addition completed the Work-School Facilitation scale (Butler, 2007) and Work-family-school Conflict Questionnaire (Olson, 2014). The results show that work- family facilitation and work-school facilitation were positively related to affective and normative commitment, and less intention to leave. By contrast, work and family conflict and work and school conflict negatively related to affective commitment, and show higher intention to leave. Work and family facilitation and work and school facilitation were shown as predictors to affective loyalty. Job satisfaction is higher for employees whose work helps in family life, as well as school. If the family provides resources for work, increases family satisfaction, but if the work helps in school (vice verse) increases school satisfaction. By contrast, the greater is work and family conflict, the higher goes dissatisfaction with work and family, but the work and school conflict is positively related to dissatisfaction with school and work.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.subjectdarba un ģimenes konfliktsen_US
dc.subjectdarba un mācību konfliktsen_US
dc.subjectdarba un ģimenes veicinošā ietekmeen_US
dc.subjectdarba un mācību veicinošā ietekmeen_US
dc.subjectlojalitāteen_US
dc.titleDarba-ģimenes-mācību mijiedarbības saistība ar lojalitāti pret organizācijuen_US
dc.title.alternativeWork-family-school interaction relations with organisational commitmenten_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record