Dažādu paaudžu angļu valodas skolotāju labizjūta profesionālajā darbībā
Автор
Grīga, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Daniela, Linda
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba tēma ir „Dažādu paaudžu angļu valodas skolotāju labizjūta profesionālajā darbībā”, un tā mērķis ir izpētīt un analizēt dažādu paaudžu angļu valodas skolotāju pieredzi saistībā ar labizjūtu viņu profesionālajā darbībā, un noteikt skolotāju labizjūtu ietekmējošos faktorus.
Labizjūta skolotāja profesijā ir būtisks apstāklis, lai veidotos skolotāja apmierinātība ar darbu un dzīvi kopumā, pozitīvas attiecības ar apkārtējiem, kā arī pozitīva un veiksmīga mācību vide. Tādēļ ir svarīgi izpētīt, kādi faktori veicina un arī kavē labizjūtas rašanos, kā arī izanalizēt, kas ir nepieciešams, lai uzlabotu mācību vidi un skolotāja psiholoģisko un subjektīvo labizjūtu.
Pirmie gadi skolotājiem ir īpašs laiks savā profesionālajā darbībā, jo šajā laikposmā veidojas pieredze par to, kas skolotājs ir un kāds ir viņa potenciāls. Savukārt pieredzējušiem skolotājiem ir svarīgi turpināt profesionālo attīstību, pilnveidot zināšanas, ievērot jaunākajās tendences izglītībā, dalīties pieredzē ar jaunajiem skolotājiem un iegūt jaunas zināšanas no tiem, kā arī paplašināt redzesloku ne mācību priekšmeta ietvaros, bet arī kopumā.
Maģistra darbā izmantota fenomenoloģiskā pētniecības metode, kuras ietvaros veiktas 9 padziļinātās intervijas ar trīs dažādu paaudžu angļu valodas skolotājiem no Latvijas un Austrijas. Iegūtie dati atklāj, ka labizjūtas līmenis atšķiras ne tikai starp paaudzēm, bet arī starp indivīdiem kopumā. The theme of the Master Thesis is: Wellbeing of Different Generation English Teachers in Their Professional Practice with an aim to study and analyse experience of different generation English teachers with regard to wellbeing in their professional practice, and to identify the key factors of promoting teachers’ wellbeing.
Wellbeing has a great importance in the teacher’s profession in order to create teacher’s satisfaction with life, positive relationship towards others, as well as positive and successful learning environment. Therefore, it is important to examine the factors that obstruct and promote wellbeing, as well as analyse what can be done in order to improve the learning environment and the teacher’s psychological and subjective wellbeing.
The first years for the teachers are a special time in their professional practice because during this period the experience of what the teacher is and what is his/her potential is formed. By contrast, for experienced teachers it is important to continue professional development, improve knowledge, follow the latest trends in education, share experiences with the young teachers and to gain new knowledge from them, as well as to broaden the horizons not only in the frame of teaching subject, but also in general.
Master Thesis deals with phenomenological research method and 9 in-depth interviews with three different generation English teachers from Latvia and Austria are carried out. Findings show that the level of wellbeing and satisfaction differs not only from generation to generation but also from individual to individual.