Starpkultūru izpratnes attīstīšana angļu valodas stundās 11. klasē
Autor
Gailīte, Marija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Linde, Lilita
Datum
2015Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba mērķis bija pievērst uzmanību nepieciešamībai iepazīstināt skolēnus ar dažādām kultūrām angļu valodas stundās, lai attīstītu viņu starpkultūru apzināšanos, kā arī lai atrastu labākās metodes šādu studiju ieviešanai. Nepieciešamība attīstīt skolēnu starpkultūru apzināšanos ir arvien pieaugoša un tam nepieciešams pievērst īpašu uzmanību, lai sniegtu skolēniem zināšanas, kas nepieciešamas mūsdienu globāli saistītajā sabiedrībā.
Autore vēlējās pierādīt esošo problēmu un piedāvāt konkrētus piemērus un metodes, kā mācīt par dažādām kultūrām angļu valodas stundās, tādejādi attīstītot skolēnu starpkultūru apzināšanos. Lai sasniegtu autores mērķus tika izveidots gadījuma pētījums Rīgas Franču licejā, kurā tika izvēlēta Dienvidkorejas kultūra kā pētāmā kultūra angļu valodas stundās.
Tika pierādīts, ka skolēnu starpkultūru apzināšanās var tikt veiksmīgi attīstīta angļu valodas stundās un skolēni spēj izprast šādu mācību nozīmi un nepieciešamību. Pētījums arī atklāja, ka dažādu kultūru izpētes iekļaušana angļu valodas stundās ne vien attīstīja skolēnu valodas prasmes un starpkultūru kompetenci, bet arī lika viņiem dziļāk apzināties un novērtēt pašiem savu kultūru, ceļot nacionālo pašapziņu. The Paper was written to attract attention to the importance of introducing students to different cultures during English language lessons in order to develop their intercultural awareness and to find the best methods for introducing such studies. The need for the development of students’ intercultural awareness is ever-growing and has to be emphasized to give students the knowledge they need in today’s globally connected society.
The author wanted to prove the existing problem and provide examples and methods how to teach different cultures in English lessons to develop students’ intercultural awareness. To reach the author’s aim a case study was carried out in Riga French lyceum and South Korean culture was chosen as the culture of study during English lessons.
It was proven that students’ intercultural awareness can be successfully developed during English lessons and that students understand the value and necessity of such studies. The study also revealed that including intercultural studies in English lessons not only developed their language skills and developed cultural competence, but also made them realize and appreciate their own culture in a deeper level, raising their national consciousness.