Show simple item record

dc.contributor.advisorPirsko, Lauraen_US
dc.contributor.authorĒrgle, Anitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-05T01:07:47Z
dc.date.available2015-07-05T01:07:47Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other49398en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28482
dc.description.abstractPētījums veidots ar mērķi, analizēt sakarības starp vecāku audzināšanas pieejas aspektiem, bērnu sociālajām prasmēm, kā arī spēlēšanās uzvedību. Analizējot zinātnisko literatūru pētījumos daudzkārt norādīts uz sakarībām starp bērna sociālajām prasmēm un vecāku audzināšanu. Kā zināms, pirmsskolas vecumā bērnu aktivitāte tiek saistīta lielākoties ar spēlēšanos. Maģistra darbs tiek veltīts bērna spēlēšanās uzvedības un sociālo prasmju, kā arī vecāku audzināšanas aspektu saistību izpētei. Pētījumā izvirzīti pētījuma jautājumi: kādas ir sakarības starp vecāku audzināšanas pieejām un pirmsskolas vecuma bērnu sociālajām prasmēm, kā arī kādas ir sakarības starp vecāku audzināšanas pieejām un pirmsskolas vecuma bērnu spēlēšanās veidiem. Pētījumā piedalījušies 88 pirmsskolas vecuma bērnu vecāki, kā arī 14 pirmskolu izglītības pedagogi, aizpildot aptaujas par savu pirmsskolas vecuma bērna spēlēšanās uzvedību, vecāku audzināšanas pieeju aspektiem. Pedagogi vērtējuši bērnu sociālās iemaņas. Darbā izmantots Alabamas audzināšanas aptaujas pirmsskolas variants (Shelton, Frick & Wootton, 1996), kā arī Sociālo prasmju novērtēšanas sistēma -skolotāju variants, sadarbojoties autoriem Grešamam un Eliotam. (Gresham & Eliot, 1990). Izveidota aptauja vecākiem par bērna spēlēšanās uzvedību balstoties uz autoru Sobkin un Skobeltsyna pētījumu par bērnu spēlēšanos (Sobkin & Skobeltsyna, 2011). Iegūtie pētījuma rezultāti norāda uz sakarībām starp bērnu spēlēšanās uzvedību, sociālo prasmju novērtējumu un vecāku audzināšanas pieejām.en_US
dc.description.abstractThe study made to analyze the relationship between parental education approach aspects of children's social skills and play behavior. Analyzing studies in the scientific literature, there has been said that between the child's social skills and parenting education there is liabilities. As is known, pre-school age child activity has been associated mostly with playing. The research is devoted to the child's playing behavior and social skills, as well as parents' education-related aspects. The study put the research questions: what is the relationship between parenting approaches and preschoolers social skills, as well as what are the relationships between parenting approaches and preschoolers playing modes. In the study participated 88 preschoolers parents, as well as 14 pre-school education teachers completed a questionnaire about their preschool child's playing behavior and parenting approach aspects. Teachers evaluated the children's social skills. The Alabama Parenting Questionnaire – Preschool Revision (Shelton, Frick & Wootton, 1996), and Social skills rating system, SSRS-T used in the study (Gresham & Eliot, 1990). Also the survey about the child's playing behavior for parents. (Sobkin & Skobeltsyna, 2011). The obtained results of the study point to the relationship between children's playing behavior, social skills assessment and parenting approaches in some scales.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.subjectvecāku audzināšanas pieejasen_US
dc.subjectspēlēšanās uzvedībaen_US
dc.subjectsociālās prasmesen_US
dc.subjectpirmsskolas vecumsen_US
dc.titleVecāku audzināšanas pieeju saistība ar pirmsskolas vecuma bērnu spēlēšanās uzvedību un sociālajām prasmēm.en_US
dc.title.alternativeLink between parenting approaches, preschool children`s playing behavior and their social skills.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record