Vientulības un perfekcionisma saistība ar apmierinātību ar darbu vispārizglītojošo iestāžu skolotājiem
Author
Klauča, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Damberga, Ilze
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija noskaidrot kāda ir sakarība starp apmierinātību ar darbu, perfekcionismu un vientulību vispārizglītojošo iestāžu skolotājiem. Pētījuma piedalījās 61 dalībnieks no divām Rīgas vispārizglītojošām skolām (55 sievietes, 6 vīrieši) vecumā no 22 līdz 64 gadiem, vidējais vecums grupā ir 43 gadi (M=42,62; SD=11,39). Pētījumā tika izmantota Skolotāju apmierinātības ar darbu aptauja, Perfekcionisma skala, Vientulības skala un šim darbam izveidota sociāli - demogrāfisko datu aptauja par respondenta vecumu, dzimumu, profesijā nostrādāto laiku un konkrētajā skolā nostrādāto laiku. Pēc iegūtajiem rezultātiem tika secināts, jo izteiktāki ir perfekcionisma Standartu un Kārtības rādītāji, jo lielāka ir apmierinātība ar darbu, kā arī zemāka vientulības izjūta ir saistīta ar izteiktāku apmierinātību ar darbu skolotajiem. This paper examines relationships between job satisfaction, perfectionism and loneliness among teachers. There were 61 participants (55 women and 6 men) aged 22 to 64 years (M=42,62; SD=11,39) from two Secondary schools in Riga. The study used Teacher Job Satisfaction Questionnaire, The Almost Perfect Scale – Revised, Revised UCLA Loneliness Scale and Socially - demographic data survey for the respondent's age, sex, time worked in profession and time worked in particular school. It was concluded that the grater results in perfectionism’s Standarts and Order Scales, the greater overall job satisfaction. The lover results in loneliness, the greater overall job