• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Franšīzes attīstības iespējas pakalpojumu sektorā Latvijā

Thumbnail
View/Open
303-47410-Cvetkovs_Edgars_ec11025.pdf (1.272Mb)
Author
Cvetkovs, Edgars
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šavriņa, Baiba
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Mūsdienās uzņēmējdarbības attīstīšanai arvien biežāk tiek izmantots franšīzes biznesa modelis. Tādējādi uzņēmējiem īsā laika periodā ļaujot attīstīt uzņēmējdarbību. Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot Latvijas tirgus pievilcību franšīzes biznesa modeļa realizācijai, no mazo un vidējo uzņēmumu perspektīvas. Bakalaura darbā var iepazīties ar trim nodaļām, kurās detalizēti tiek apskatīta mazo un vidējo uzņēmumu, kā arī franšīzes teorētiskie aspekti un tirgus analīze Latvijā. Noslēgumā tiek izdarīti secinājumi un sniegti priekšlikumi par franšīzes biznesa modeļa potenciālu Latvijas reģionā. Darbā izmantoti 50 avoti, kā arī apkopota ekspertu, franšīzes ņēmēju un franšīzes devēju sniegtā informācija par franšīzes nozari Latvijā.
 
Nowadays, the franchise business model is being increasilngly used for the development of entrepreneurship. Thus, entrepreneurs have given the chance in short -time period to develop business. This bachelor thesis aims to clarify how attractive the Latvian market is for the frachise business model implimentation, looking at the situation from small and medium business perspectives. The bachelor thesis has three chapters, which detail the definition of small and medium business as well as franchises, while gaining knowladge of the franchise market in Latvia. Finally, information is collected, conclusions are drawn, and propositions, for the potential of the franchise business model in the Latvian market, are given. The study uses 50 sources, as well as the information given by experts, franchisees and franchisors in Latvia.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28739
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV