Izglītības ietekme uz algu Latvijā: EU- SILC mikrodatu liecības
Author
Vilerts, Kārlis
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Krasnopjorovs, Oļegs
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Izglītības ietekme uz algu ir plaši analizēta tēma zinātniskajā literatūrā, tomēr Latvijas gadījumā vispusīga analīze līdz šim vēl nav veikta. Šī darba mērķis ir ar ekonometriskām metodēm novērtēt izglītības ietekmi uz algu Latvijā, izmantojot EU-SILC mikrodatus (2007. – 2013. gadam). Rezultāti liecina, ka katrs izglītībā pavadītais gads palielina algu vidēji par 7.6%. Izglītības ietekme uz algu būtiski pieauga ekonomiskās krīzes periodā, kā arī tā ir augstāka sievietēm, Latvijas pilsoņiem un Pierīgā dzīvojošajiem, bet mazāka gados jauniem cilvēkiem. Latvijā raksturīga arī salīdzinoši augsta augstākās izglītības algu prēmija un salīdzinoši zema vidējās izglītības algu prēmija. Ar IM modeļiem iegūtie koeficienti ir statistiski nozīmīgi lielāki par Mincera koeficientu. Returns to education has been extensively analysed topic in literature, however empirical results for Latvia are limited. The aim of this paper is to estimate the returns to education in Latvia using EU-SILC microdata (2007. – 2013). The main findings show that additional year of schooling raises the salary by 7.6%. Returns to education were relatively high during the economic crisis. It is higher for women, citizens of Latvia, Pieriga residents, but lower for relatively young people. If compared to findings in other EU countries the returns to higher education is rather high while returns to secondary education rather low. Coefficients obtained with IM models are significantly higher than Mincer coefficient.