• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mārketinga darbības pilnveidošana kā uzņēmuma ienesīguma paaugstināšanas faktors.

Thumbnail
View/Open
303-48226-Slisans_Dainis_EkGr000512.pdf (1.685Mb)
Author
Slišāns, Dainis
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Danovičs, Vadims
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Šajå darbā mārketinga darbības pilnveidošana kā uzņēmuma ienesīguma paaugstināšanas faktors pėc SIA “AVANTI” piemēra, tika aplūkoti varianti, kā uzlabot mārketinga aktivitātes un kā tas ietekmē uzņēmuma finansiālos rādītājus. Bakalaura darbs sastāv no trīs nodaļām: Pirmās nodaļas ietvaros tika aplūkots mārketinga jēdziens un uzņēmuma mārketinga darbība. Tika aplūkoti arī mārketinga kompleksa pamatelementi – vieta, cena, produkcija un virzība tirgū, kā arī skatīts mārketinga stratēģijas jēdziens un būtība. Otrajā nodaļā tika aplūkots veikalu tīkls “Dolce Donna”, kuru šobrīd vada uzņēmums SIA “AVANTI”. Detalizēti tika pētīta uzņēmuma un zīmola vēsture, darbības nozare un konkurenti. Tāpat tika vērtēts veikalu tīkla “Dolce Donna” mārketinga aktivitātes, kas šobrīd ir visai nelielos apjomos. Apkopojot iegūto informāciju, tika izstrādāta SVID matrica un novērtēti tās rezultāti. Bakalaura trešajā daļā tika noteiktas mārketinga darbību nepilnības atbilstoši mārketinga kompleksa pamatelementiem un doti priekšlikumi. Kopējais darba apjoms ir 63 lpp. Darbā iekļautas 20 tabulas un 21 attēls.
 
In this work the marketing performance improvement as a company’s profitability increasing factor of SIA "AVANTI" example, looked at options to improve marketing activities and how it affects the company's financial performance. Bachelor thesis consists of three chapters: First chapter was discussed marketing concept and the company's marketing activities. It was also key elements of marketing complex - place, price, product, promotion as well as the views of marketing strategy concept and essence. The second chapter looks at the chain store "Dolce Donna", which is currently run by company SIA "AVANTI". Retailers were studied company and brand history, activity sector and competitors. It has also been evaluated in a store network "Dolce Donna" marketing activities, which currently is in rather small amounts. To summarize the information gathered, the SWOT matrix was developed and evaluated the results. Bachelor third part of certain marketing activities in accordance with the shortcomings the basic elements of marketing complex and given proposals. Common amount of work is 63 pages. This work contains 20 charts and 21 pictures.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28820
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV