Nacionālās kultūras un individuālo vērtību ietekme uz darbinieku uzvedību vietējos un starptautiskajos uzņēmumos
Author
Kovaļevska, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šumilo, Ērika
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Nacionālās kultūras un individuālo vērtību ietekme uz darbinieku uzvedību vietējos un starptautiskajos uzņēmumos”. Darba mērķis ir izpētīt darbinieku individuālo vērtību ietekmi uz viņu uzvedību Latvijas un Igaunijas mazumtirdzniecības ķēdēs. Bakalaura darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem, literatūras saraksta, pielikumiem. Darba pirmajā daļā tiek aplūkota teorija par uzvedības ekonomiku un vērtībām, otrajā tiek apskatītas Latvijas un Igaunijas nacionālās kultūru atšķirības un mazumtirdzniecības nozare, un trešajā daļā tiek analizēta vērtību ietekme uz darbinieku negodīgu uzvedību Latvijā un Igaunijā. Darba rezultātā ir secināts, ka gan Latvijas, gan Igaunijas darbinieki, kuri augsti vērtē indivīda vērtību «godīgums», ir mazāk tendēti iesaistīties negodīgajā uzvedībā, salīdzinot ar darbiniekiem, kuriem ir mazāka nozīme vērtībai «godīgums». The theme of the bachelor thesis is «Impact of national culture and individual value on employee behavior in local and international entreprises». The aim of the work is to analyze the impact of employees individual values on their behavior in Latvian and Estonian retail chains. Paper consists of three parts. In the first part author has studied thereotical aspects of behavioural economics and individual values. In the second part author has analyzed national culture differences between Latvia and Estonia and their retail industry. In the third part author has analyzed the impact of individual values on employee dishonest behaviour in Latvia and Estonia. In the result it was found that Latvian and Estonian employees with relatively high imporance of the individual value «honesty» consider to use dishonest behavior less likely compared to the employees with relatively low importance of «honesty».