• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Anglicismu lietošana franču reklāmas jomā

Thumbnail
View/Open
306-48579-Kolesova_Tatjana_tk11025.pdf (1.074Mb)
Author
Koļesova, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Ozoliņa, Olga
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Šī pētījuma mērķis ir izpētīt anglicismu lietošanas tendences un faktorus mūsdienu franču reklāmā. Izpēte balstās uz to anglicismu analīzi, kas rodami desmit 2014.gada franču žurnālos. Pētījuma pamatā ir tādu slavenu valodnieku kā Renē Ētjembla, Manfreda Hoflera un Lionela Meneijē teorētiskie darbi, kā arī tādi leksikogrāfijas izdevumi kā lielā terminoloģijas vārdnīca, vārdnīca Larousse, anglicismu vārdnīca «Les usuels du Robert» u.c. Izpētes pamatā ir kvantitatīvā un kvalitatīvā metode. Analīzes rezultāti parāda, ka anglicismi mūsdienu franču reklāmā neapdraud franču valodu. Tieši pretēji - tie veicina franču valodas attīstību un atbild sabiedrības interesēm.
 
The objective of this research is to study tendencies and factors of the use of Anglicisms in the domain of French advertising. The research contains the analysis of Anglicisms, collected from advertisements of 10 French magazines of the year 2014. The research is based on works of well-known linguists René Étiemble, Manfred Hofler, Lionel Meney as well as on the great terminological dictionary, the dictionary Larousse, the dictionary «Les usuels du Robert» etc. Qualitative and quantitative methods are used in the research. The results of the research indicate that Anglicisms in today’s French advertising do not threaten the French language. On the contrary, they facilitate the evolution of the French language and respond to society’s needs.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28968
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV