Biznesa angļu valodas vārdu krājuma lietojums dažādu reģistru vispārīgo korpusu tekstos
Автор
Latkovska, Dzintra
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Vinčela, Zigrīda
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pētnieciskā darba tēma ir biznesa angļu valodas vārdu krājuma lietojums dažādu reģistru vispārīgo korpusu tekstos. Pētījuma mērķis ir izpētīt ar dažādām biznesa jomām saistītu biznesa angļu valodas vārdu krājuma lietojumu Britu nacionālā korpusa (The British National Corpus) un Mūsdienu amerikāņu angļu valodas korpusa (Corpus of Contemporary American English) laikrakstu un mutvārdu (piemēram saruna, raidījums, prezentācija) tekstos. Pētījuma metodes ietver teorētisko un empīrisko (kvantitatīvo un kvalitatīvo) analīzi.
Veiktais pētījums ļauj secināt, ka kopumā, pētāmais biznesa angļu valodas vārdu krājums biznesa nozīmē ir biešāk sastopams Mūsdienu amerikāņu angļu valodas korpusā (Corpus of Contemporary American English) iekļauto laikrakstu un mutvārdu tekstos nekā Britu nacionālajā korpusā (the BNC). Savukārt, kas attiecas uz biznesa angļu valodas vārdu krājuma lietojumu laikrakstu un mutvārdu tekstos, kopumā, atlasītais biznesa angļu valodas vārdu krājums ir biežāk sastompamas laikrakstu nekā mutvārdu tekstos. No atlasītajām biznesa angļu valodas vārdu krājuma vienībām, competitive advantage, social responsibility, liabilities, corporate governance un differentiation, bija biežāk satopamas biznesa nozīmē. Visbeidzot, pētījuma rezultāti liecina, ka izvēlētie vispārīgie korpusi var būt noderīgi avoti biznesa angļu valodas vārdu krājuma lietojuma pētīšanai. The topic of the present research is business English vocabulary use in the texts of different registers. The purpose for this research is to examine the use of business English vocabulary of different domains in newspaper texts as well as spoken texts (e.g. conversations, broadcasts, presentations) in the British National Corpus (the BNC) and Corpus of Contemporary American English (COCA). Research includes theoretical and empirical (quantitative and qualitative) research methods.
The present research allows concluding that, in general, in the newspaper and spoken texts of COCA there were more examples of the selected business English vocabulary applied in a business meaning than in the BNC. As for the use of business English vocabulary in the newspaper and spoken texts in both corpora, on the whole, the selected business vocabulary items were more prevalent in the texts of newspapers. However, five out of ten selected business vocabulary items (competitive advantage, social responsibility, liabilities, corporate governance and differentiation) occur more frequently in the business meaning. To conclude, the results of the research reveal that selected general corpora can be adequate sources for studying the business English in use.