• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

CLIL efektivitāte vidusskolas 12.klases skolēnu angļu valodas mācīšanā

Thumbnail
View/Open
306-48836-Vilde_Eliza_ev11079.pdf (1.728Mb)
Author
Vilde, Elīza
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Sokolova, Irina
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir "CLIL Efektivitāte Vidusskolas 12. Klases Skolēnu Angļu Valodas Mācīšanā". Darba galvenais mērķis ir izpētīt, cik efektīgs ir CLIL pielietojums 12. klases skolēnu mācīšanā. Teorētiskā daļa pēta CLIL būtību un apraksta tā pielietojumu veidus, kā arī atšķirības starp CLIL un citām angļu valodas mācīšanas pieejām. Darba praktiskās daļas mērķis ir pārbaudīt CLIL efektivitāti trīs 12. klases skolēnu grupās Limbažu 3. vidusskolā un Limbažu Novada Ģimnāzijā. Pētījumam tika izvēlēta triangulācijas metode. Iegūtie eksperimentālās mācīšanas, divu aptauju, skolēnu atsauksmju un Angļu valodas skolotāju un paša autora novērojumu pētījuma rezultāti liek secināt, ka CLIL mācīšanas pieeja piedāvā daudz aktīvāku Angļu valodas mācīšanas/mācīšanās veidu, kas palielina skolēnu motivāciju un uzlabo viņu valodniecības un izzināšanas spējas.
 
The theme of the Bachelor thesis is Effectiveness of CLIL in Teaching English to 12th Form Pupils at Secondary School. The goal of this research is to examine the effectiveness of applying CLIL in teaching 12th form pupils at secondary school. The theoretical part introduces the nature of CLIL and discusses the ways it should be applied, as well as the differences between CLIL and other ELT approaches. The objective of the empirical part is to check the effectiveness of the CLIL approach in the environment of three groups of the 12th form pupils at Limbaži Secondary school No. 3 and Limbaži Regional Gymnasium. In the empirical part of the research the triangulation method was applied. The data obtained from the pilot teaching, two question-based surveys, the feedbacks from the learners and observations of the English teachers and the author herself lead to the conclusion that the CLIL approach offers a more active way of teaching/learning English, which boosts the motivation of the learners and increases their linguistic and cognitive abilities.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29001
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV