Publiskās telpas radīšana un sociālā konstruēšana: „Stūra mājas” gadījums
Автор
Sirmā, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Rhodes, Lauren Monsein
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba „Publiskās telpas radīšana un sociālā konstruēšana: „Stūra mājas” gadījums” mērķis ir izpētīt, kā bijušās Padomju Savienības Valsts drošības komitejas ēkā Rīgā mūsdienu kontekstā tiek radīta publiskā telpa un kā tā tiek konstruēta. Definējot sociālu telpu kā sociālu produktu un novietojot sociālās attiecības sociālā telpā, kas ļauj caur to analizēt sabiedrību, tiek skatīts, kādā veidā „Stūra māja” kļūst par publiski pieejamu, kādas nozīmes tai tiek piešķirtas un kādas sociālās prakses tajā norisinās. Galvenokārt pētījumā tiek secināts, ka: (i) veids, kā publiskā telpa „Stūra mājā” radīta un konstruēta atklāj to kā sociāli neviennozīmīgu vietu; (ii) „Stūra mājas” autentiskās materialitātes dēļ vēsture tiek skatīta kā iekodēta tajā, savukārt muzejs ir izvēlēts kā instruments ēkas un tātad arī vēstures saglabāšanai; (iii) publiskā telpa „Stūra mājā” konstruēta kā vieta, kur runāt un apmainīties ar informāciju par iepriekš noklusētām atmiņām un pieredzēm. The aim of this Bachelor research paper „The Social Production and Social Construction of Public Space: the Case of the Corner House” is to research how in contemporary context the public space is socially produced and constructed in the former KGB building in Riga. The social space is defined as a social product, and human practice is located in the social space that allows to analyze society through this space. It is questioned how the Corner House becomes publicly available, what meanings people assign to it, and what social practices take place there. The main conclusions are: (i) the manner how public space in the Corner House was produced and constructed revealed it as socially ambiguous place; (ii) because of the authentic materiality of the Corner House, history is seen as encoded in this building. Museum is seen as an appropriate instrument for preserving both the building and consecutively the history; (iii) public space in the Corner House is constructed as a place where to exchange information and share previously concealed memories and experiences.